וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: חשש מהאטה בביקוש בארה"ב פגעה בחברות הייצוא ובבנקים המלווים; הונג קונג נפלה ב-2.4%

עפרה שלו

13.9.2002 / 9:57

טוקיו ירדה ב-1.8%; הקוספי בקוריאה רשם ירידה של 2.9%; פוג'יטסו איבדה 4.9% לאחר שאמרה כי תיאלץ להחליף כ-300 אלף כוננים קשיחים פגומים; סוני ירדה ב-3.8%



המגמה השלילית במגזר הייצוא נמשכה היום, לאחר שאתמול פורסמו נתונים עגומים לגבי מצב האבטלה בארה"ב, שוק היעד החשוב ביותר של אסיה. הניקיי בטוקיו ירד ב-1.8%; ההאנג סנג בהונג קונג איבד 2.4%; הקוספי בקוריאה רשם ירידה של 2.9%.



אתמול פורסם כי מספר תביעות האבטלה בארה"ב עלה בשבוע שעבר באופן בלתי צפוי ב-19 אלף ל-426 אלף. זוהי הרמה הגבוהה ביותר זה 4 חודשים. האבטלה הגואה פוגעת בכושר הצריכה, המביא לירידה בהיקף הייצוא לארה"ב.



סוני ירדה ב-3.8%; טויוטה איבדה 3.3%. מניות הפיננסים רשמו גם הן ירידות: נומורה איבדה 3%; סומיטומו רשמה ירידה של 2%. NTT דוקמו, מפעילת הסלולר המובילה, ירדה ב-4.3%.



יצרנית ציוד הייצור לשבבים אדוונטסט ירדה ב-6.3% לאחר שליהמן ברדרס הוריד את תחזיות הרווח של מתחרותיה האמריקאיות, אפלייד מטריאלס ונובלוס סיסטמס. בנוסף, הורידה אתמול פיליפס האירופית את תחזית צמיחת מכירות השבבים ברבעון השלישי, ביחס לרבעון הקודם.



פוג'יטסו איבדה 4.9%. יצרנית המחשבים אמרה כי תיאלץ להחליף כ-300 אלף כוננים קשיחים פגומים שייצרה. את חלקם סיפקה ל-NEC ולחטיבה המקומית של IBM.



סמסונג אלקטרוניקס ירדה ב-3.4% במסחר בקוריאה. יונדאי, גם היא יצואנית חשובה בארה"ב, ירדה ב-1%.



בהונג קונג נפלו מניות הבנקים על רקע חששות כי ההאטה בארה"ב תפגע בביקוש להלוואות ובתוך כך בסיכויי ההתאוששות של העיר. HSBC ירד ב-2.3%. חברת ההחזקות האצ'יסון וומפואה איבדה 1.9%. צ'יינה מובייל ירדה ב-2.7% ומתחרתה צ'יינה יוניקום איבדה 4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully