וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פראנס טלקום רשמה הפסד של 11.9 מיליארד דולר במחצית הראשונה

עפרה שלו

13.9.2002 / 15:23

ההפסד כולל מחיקות של 10.9 מיליארד דולר, רובן קשורות במובילקום, שפראנס טלקום החליטה להפסיק לתמוך בה; דובר החברה מאשר כי פרישתו של המנכ"ל קשורה להיקף ההפסד



פראנס טלקום דיווחה היום על הפסד של 12.18 מיליארד יורו (11.9 מיליארד דולר) במחצית הראשונה של 2002 - ההפסד הגדול ביותר שרשמה מאז החלה להיסחר בשנת 1997. בתקופה המקבילה לפני שנה, רשמה החברה רווח של 1.95 מיליארד יורו (1.9 מיליארד דולר). דובר החברה ציין כי היקפו של ההפסד הביא לפרישתו של המנכ"ל והיו"ר מישל בון.



בון, בן 59, הצטרף לחברת הטלקום השנייה בגודלה באירופה ב-1995. הוא משאיר אחריו חוב של 69.7 מיליארד יורו (68.4 מיליארד דולר) - החוב הגדול ביותר של חברת טלקום אירופית ויותר מפי 5 משווי השוק של החברה. גורמים מעורים בנושא מוסרים כי ממשלת צרפת, המחזיקה ב-56% מהחברה, שוקלת להחליפו בטיירי ברטון, המוקרב לז'אק שיראק.



פראנס טלקום דחתה ישיבה בנוגע לתוכנית מימון מחודש שנועדה לצמצם את חובותיה והיתה אמורה להתקיים היום. המשקיעים המודאגים שלחו את מנייתה לירידה חדה בבורסה בפאריס.



בכינוס שקיימה החברה אתמול, שבסופו פרש בון, אמרה פראנס טלקום כי החליטה להסיר את תמיכתה מחברת הסלולר הגרמנית מובילקום, ששקעה גם היא בחובות והכבידה על החברה הצרפתית. מובילקום אמרה בתגובה כי תגיש בתוך זמן קצר בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, אולם ממשלת גרמניה אמרה כי תיחלץ לעזרתה. מובילקום מעסיקה כ-5,000 עובדים.



המשקיעים חוששים כי פראנס טלקום עשויה להיקלע למשבר נזילות, אולם ממשלת צרפת אמרה כי תדאג לכך שהחברה לא תסבול מבעיות מימון. סוכנות דירוג האשראי מודי'ס אמרה בראיון לרויטרס כי היא מעריכה שממשלת צרפת אכן תסייע לפראנס טלקום להימנע ממשבר נזילות.



נראה כי ממשלת צרפת, אשר מכרה חלק ניכר ממניותיה בפראנס טלקום במסגרת מהלך שנועד להפריט את החברה, מבקשת כעת לשוב וליטול לידיה את המושכות. זאת, לאחר שחובות פראנס טלקום, שסיפקה את כל שירותי הטלפוניה הקוויים בצרפת עד לשנות ה-90 המאוחרות, תפחו למימדים עצומים ומניית החברה צנחה ב-75% מתחילת השנה.



פראנס טלקום מסרה כי היא צופה ירידה בחוב במחצית השנייה של השנה, הודות להכנסות חד פעמיות ממכירות נכסים שביצעה אחרי 30 ביוני. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו המחיקות שרשמה ב-11.14 מיליארד יורו (10.9 מיליארד דולר), בהם הקצאות של 7 מיליארד יורו הקשורות בסיכון הנובע ממובילקום, ומחיקות הקשורות במפעילת הכבלים הבריטית NTL.



החדשות הטובות קשורות ברווח התפעולי שהציגה פראנס טלקום, שגדל הודות לביצעוים טובים של מפעילת הסלולר אורנג' ושל מפעילת האינטרנט וונאדו. הרווח התפעולי גדל במחצית הראשונה ב-17% ל-3.18 מיליארד יורו.



בשוק קיימות הערכות כי פראנס טלקום תיאלץ למכור החזקות באורנג' כחלק ממסע המכירות שתבצע במטרה לצמצם את החוב. פראנס טלקום מחזיקה ב-86% מאורנג', שלה שווי שוק כפול מזה של החברה האם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully