וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות לוויתן קרסו - המסחר בהן הופסק

23.12.2014 / 13:18

סופית: המדינה תדרוש את פיצול ההחזקות של תשובה ונובל במאגרי הגז "לוויתן" ו"תמר". עכשיו זה רשמי: הסדר לבנק לאומי מול הרשויות האמריקאיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירידות שערים נרשמות היום (ג') בבורסה אל מול מגמה חיובית בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט, בעיקר בצל נפילת מניות "לוויתן". כעת נמצאות המניות בהפסקת מסחר. מחר, נציין, יסתיים המסחר בוול סטריט ב-20:00 (שעון ישראל) לרגל חג המולד, ובחמישי לא יתקיים מסחר.

הממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה הודיע היום בעל-פה לעורכי הדין של קבוצת דלק ונובל אנרג'י, כי החליט לסגת בכפוף לשימוע מהסדר הפשרה ביניהם שקבע כי יוכלו להמשיך ולהחזיק במאגר "לוויתן". המשמעות: המדינה תדרוש את פיצול ההחזקות של תשובה ונובל במאגרי הגז "לוויתן" ו"תמר" ולחייב אותם למכור את החזקותיהם באחד משני המאגרים.

בשוק הגז מעריכים כי המהלך צפוי להביא לעיכוב של מספר שנים בפיתוח "לוויתן" ועלול לגרור את ישראל לבוררות בינלאומית מול נובל אנרג'י האמריקאית שפיתחה את מאגרי הגז של ישראל. נציין את דלק קבוצה ( 91,290.00 -6.25% ) , אבנר ( 246.80 -16.87% ) , דלק קידוחים ( 1,394.00 -15.52% ) ורציו ( 29.00 -22.25% ) .

הכלכלה הרוסית ממשיכה לעמוד במוקד שוקי המניות בעולם, ובבלומברג דווח אתמול כי 2 שרי ממשל סיניים הציעו לרוסיה תמיכה כדי להתגבר על קשייה הכלכליים. סין מציעה להרחיב עסקאות החלף בין המדינות ולהגברת השימוש ביואן הסיני בעסקאות בילאטרליות במטרה לאושש את מטבע הרובל מבלי לשנות את יתרות המט"ח של הבנק המרכזי הרוסי.

מניות במוקד

הרשויות בארה"ב הודיעו אמש רשמית על ההסדר עם בנק לאומי ( 1,305.00 +2.35% ) בנושא החקירה על מעורבות הבנק בסיוע ללקוחותיו האמריקאיים להעלים מס. מההסדר עולה כי לאומי ישלם קנס של 270 מיליון דולר, שהם כ-1.06 מיליארד שקל. לכך יש להוסיף הוצאות משפטיות של הבנק בגובה המוערך במעל ל-200 מיליון שקל, כך שסך הנזק מהפרשה מגיע ל-1.3 מיליארד שקל. ככל הידוע לאומי כבר הפריש בעבר את הרוב המוחלט של הסכום בדוחותיו. [לסיפור המלא]

שבוע חלף מאז עדכנה קבוצת דלק על פיצוץ עסקת המכירה של קבוצת הביטוח הפניקס למשפחת קושנר מארה"ב, ואתמול נחשף ב"גלובס" כי הצדדים חזרו לדבר על מתווה חדש לעסקה, מצומצם יותר בהיקפו. גורמים בשוק העריכו, כי יצחק תשובה עדיין דורש עדיין מחיר שישקף את ההון העצמי של קבוצת הביטוח, אך הוא מוכן להקטין את היקף העסקה ובכך להקל על משפחת קושנר ברכישה.

אקסלנס פרסם סקירה אוהדת במיוחד על מגזר הבנקים בישראל לשנת 2015, ומציין בחיוב את בנק לאומי. מנגד, מניית דיסקונט פחות מומלצת בסקטור.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully