וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מסחר תנודתי בנאסד"ק על רקע אזהרת הרווח של לוסנט; מניית צורן נופלת ב-15%

עידו אלון

13.9.2002 / 23:01

אזהרות הרווח של לוסנט והאניוול מאפילות על נתוני מאקרו טובים; אזהרת הרווח של ESS, המתחרה בצורן מפילה את המגזר; אמדוקס מאבדת 2.5%;



וול סטריט פתחה יום נוסף של ירידות על רקע גל של אזהרות רווח. חברות הטכנולוגיה, הניצבות מול שווקים מצטמצמים ומחירים יורדים, מורידות את תחזיות ההכנסות והרווח שלהן, ואזהרות אלו מטילות צל על נתוני מאקרו חיוביים שהתפרסמו היום. מדד נאסד"ק שפתח בירידות של כחצי אחוז, עבר לעלייה של 0.5% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.9%%.



הירידות במדדים מובלות על ידי אזהרות רווח שפירסמו חברות ובהן גם האניוול ולוסנט. הגדילה לעשות לוסנט , שמצבה העסקי ממשיך להידרדר. החברה חתכה התחזיות להכנסותיה, עמוק מתחת לתחזית האנליסטים, באזהרה שעלולה להוריד מטה את מגזר הטכנולוגיה היום. לוסנט צופה הכנסות של 2.2-2.35 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 2.8 מיליארד דולר.



לוסנט גם הודיעה כי ההפסד שלה יהיה גבוה מהתחזיות ויסתכם ב-45 סנט למניה, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על הפסד של 16 סנט למניה. בלוסנט אמרו כי החברה תיאלץ לקצץ בכוח האדם על מנת לצמצם את הוצאותיה. לאור אזהרת הרווח שלה, נופלת לוסנט ב-11% למחיר של 1.5 דולרים. גם האניוול הורידה תחזיותיה, ובנקי ההשקעות ליהמן ברודרס וג'י פי מורגן מיהרו להוריד את ההמלצות למניה.



בניגוד לרווחיות החברות המוטלת בספק, פורסמו היום נתוני מאקרו מעודדים. רמת המכירות הקמעוניות עלתה ב-0.8% באוגוסט, לעומת תחזית האנליסטים בוול סטריט לעלייה של 0.5%. ביולי עלו המכירות הקמעוניות ב-1.1% לאחר שעלו ב-1.4% בחודש שקדם לו. נתון מעודד נוסף היה מדד המחירים ליצרן שנותר בלא שינוי באוגוסט, למרות הזינוק במחיר הנפט עקב החששות מעימות בין ארה"ב ועיראק.



כמו כן צפוי להתפרסם מדד אמון הצרכנים לספטמבר. האנליסטים מעריכים כי תהיה עלייה קלה של 0.4 נקודות במדד - ל-88. שני שלישים מהכלכלה האמריקאית מיוחסים לצריכה הפרטית, ולפיכך עלייה במדד מציינת אמון גבוה יותר בכלכלה - שעשוי להיות מתורגם לצריכה.



מבין הישראליות מרכזת היום עניין רב מניית צורן . המניה נופלת כעת ב-15% לרמה של 11.3 דולר. זאת, לאחר שחברת ESS, המתחרה בצורן בשוק השבבים למכשירי DVD, הודתה כי ישנם לחצי מחירים חזקים בשוק וכי הביקוש העולמי לשבבים אלה מאט. לאור זאת, הורידה ESS את תחזיות ההכנסות והרווח שלה. בית ההשקעות תומאס ויזל מיהר להוריד את המלצתו למניית צורן ל"תשואת שוק".



צורן נסחרת לפי שווי שוק של 307 מיליון דולר, לאחר שהמניה ספגה ירידות חדות עקב חששות המשקיעים מפני ירידת מחירי השבבים שהחברה מייצרת.



מניית טבע מוסיפה 1% למחיר של 68.5 דולר, בניגוד למגמה בשוק. אתמול לקראת סיום המסחר בוול סטריט דיווחה החברה על קבלת אישור מה-FDA לגרסה גנרית של תרופת ה-Nizatidine של אלי לילי. מכירות התרופה - המיועדת לטיפול בכיב התריסריון, בצרבת ובכיב שפיר בקיבה - הסתכמו ב-225 מיליון דולר בשנה האחרונה.



לעומת טבע רושמות הישראליות האחרות בעיקר ירידות. אמדוקס מאבדת 2.5% לרמה של 7.1 דולרים, קומברס מאבדת 1% ל-7.6 דולרים ומרקורי יורדת ב-2% ל-23.4 דולר.



חברת אנ.די.אס דיווחה על שיתוף פעולה עם חברת קאסנה האמריקאית. אנ.די.אס תשלב את טכנולוגיית הגנת התוכן שלה VideoGuard בפלטפורמות הווידיאו על פי דרישה של קאסנה.



קאסנה מספקת פתרונות וידיאו לפי דרישה בפס רחב לכ-1,300 לקוחות. אתמול דיווחה אנ.די.אס על שילוב ה-VideoGuard שלה בממירים הדיגיטליים החדשים של סמסונג הקוריאנית. החברה נסחרת בפתיחת המסחר בלא שינוי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully