וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח רכב: מי נוהג יותר טוב ולמה נשים משלמות פחות?

רונן מאיר

24.12.2014 / 10:50

מחקרים מוכיחים כי נשים מעורבות פחות בתאונות, ובפרט בתאונות קשות. הסטטיסטיקה משתלמת לנשים, שמשלמות פחות על ביטוח רכב

נהיגה. ShutterStock
נהיגה/ShutterStock

מי נוהג טוב יותר – נשים או גברים? בציבור הדעות חלוקות (נחשו לפי איזו חלוקה); על כל דעה שאומרת כך יש דעה שאומרת ההיפך, עוצמת הויכוח בשאלה הנ"ל מוכיחה בינתיים רק דבר אחד, שאי אפשר להגיע להסכמה והעיקר שיש על מה להתווכח בפייסבוק וברשתות החברתיות האחרות.

מי שכבר הכריע בנושא אלו הן חברות הביטוח ברחבי העולם, שנשענות על מחקרים המוכיחים כי נשים מעורבות פחות בתאונות, ובפרט בתאונות קשות, כדי להציע ללקוחות מן המין הנשי מחירים ותנאים משופרים. בישראל מובילה את המגמה חברת AIG שמציעה פוליסת ביטוח רכב Lady AIG המיועדת, כפי שוודאי הבנתם מהשם, לנשים בלבד. בדף המידע של התוכנית באתר AIG מצוטטים נתוני מחקרים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמצביעים על מעורבות נמוכה של נשים בתאונות בכלל ובתאונות קטלניות בפרט. הידעתם כי רק ב-17% מן התאונות בישראל מעורבות נשים (9% בלבד בתאונות קטלניות)?

בוויכוח הציבורי קיימים כמה טיעונים כבדי משקל לגבי המשמעות של נתונים אלה: יש יותר גברים נהגים מנשים נהגות, גברים נוהגים יותר, למרחקים יותר ארוכים והם נמצאים במקצועות נהיגה יותר מאשר נשים. כל זה נכון, ולכן בדיון הערכי על איכות הנהיגה לטיעונים אלה יש ערך רב, אך ביומיום הסטטיסטיקה מדברת והיא זאת שמשפיעה על המחיר של ביטוח רכב. בשורה התחתונה: נשים הן סיכון נמוך יותר עבור חברות הביטוח.

אם אין הכרעה בויכוח מי נוהג יותר טוב, הרי שמצד שני יש תמימות דעים לגבי השוני בין גברים ונשים בכל מה שקשור להתייחסות למכונית בהיבטים של פונקציונאליות, אסתטיקה, חווית הנהיגה ופרמטרים נוספים. זה לא בהכרח שנשים מעדיפות מכוניות קטנות יותר. בארה"ב, למשל, הרכב הכי נחשק בקרב נשים צעירות הוא דווקא רכב שטח אגרסיבי שעל פניו היה נחשב ל"גברי". אז בואו נשמור על ראש פתוח, ניתן קרדיט לשני המינים ולא נחליט בשביל אף אחד איזה רכב לבחור - יש היצע מגוון בכל קשת המחירים, לכל טעם וסגנון.
תעשיית הרכב העולמית הפנימה מזמן את השוני המגדרי בתרבות הרכב בין גברים לבין נשים, והיא מייצרת היום דגמים ייעודיים לכל מין וגרסאות ייעודיות של דגמים פופולאריים. המסרים הפרסומיים מגוונים בהתאם.

מכנה משותף? יצרני רכב יודעים שיש דבר משותף אחד ברור גם לנשים וגם לגברים, והוא הציפייה לאמינות מוחלטת – אפס תקלות. אף אחד, גבר או אשה, לא אוהב להתעסק עם המוטוריקה והטכנולוגיה של האוטו. זה לא כיף כשממהרים לעבודה, או לפזר את הילדים בחוגים, לקניות או לבילוי. המסר של אמינות ושקט נפשי עובר כחוט השני בפרסומות לרכב, במיוחד רכב משפחתי - המכונית צריכה לספק הרבה דברים, רק לא הפתעות.

חברות הביטוח, לעומת זאת, יודעות כי הפתעות הן חלק מהחיים. לכן פוליסות ביטוח רכב כוללות תוספות שונות – חלקן בתשלום נוסף – לגרירה, תיקוני דרך וכד'. בפוליסות המיועדות לנשים תוכלו למצוא שירות להחלפת צמיג במקרה של פנצ'ר. בדיוק, כי יש הבדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully