וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי לילי הגישה תביעה נגד טבע: מבקשת לחסום ייצור גרסה גנרית של תרופה לטיפול בסכיזופרניה

סוכנויות הידיעות

13.9.2002 / 20:37

זיפרקסה, אחת מתרופות הדגל של אלי לילי, תורמת כ-3 מיליארד דולר להכנסותיה בכל שנה; אלי לילי דורשת להחזיק בזכויות הפטנט על התרופה עד לשנת 2011



יצרנית התרופות אלי לילי הגישה תביעה בארה"ב על מנת למנוע מחברת טבע לייצר גירסה גנרית של התרופה לטיפול בסכיזופרניה זיפרקסה (Zyprexa). זיפרקסה, אחת מתרופות הדגל של אלי לילי, תורמת כ-3 מיליארד דולר להכנסות אלי לילי בכל שנה.



טבע הגישה בקשה ל-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי), בכדי שזה יאשר לה לייצר את הגירסה הגנרית לתרופה המצליחה. טבע ציינה בבקשה כי ההגנה על הפטנט על התרופה אינו תקף.



את התביעה הגישה אלי לילי כבר ביום שני בבית המשפט באינדיאפוליס. בתביעה הודיעה אלי לילי כי טבע הפרה את זכויות הפטנט דרך שימוש באולנזפין, אחד המרכיבים המרכזיים בתרופה זו שמוגן תחת זכויות פטנט.



בתביעה דורשת אלי לילי כי בית המשפט יאשר להחזיק בזכויות הפטנט על התרופה עד ל-23 באפריל 2011.



טבע אינה החברה היחידה שהגישה בקשה לייצר את הגירסה הגנרית של התרופה, מסרה טבע. מארק גושקו, מנהל בכיר במחלקה המשפטית של טבע, אמר לסוכנויות הידיעות כי חטיבתה של חברת איווקס, זנית גולדליין וחברת ד"ר רדי שוקדות על גירסה גנרית גם כן. גושקו הוסיף ואמר כי אישור של התרופה יאפשר ללקוחות גישה לתרופה גנרית איכותית תוך זמן קצר.



אלי לילי היא מיצרניות התרופות הגדולות בעולם. החברה מוכרת ב-115.4 מיליארד דולר בשנה כשאת החלק הארי של ההכנסות מניבות תרופות הפרוזאק ואוויסטה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully