וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוז לחופש הגדול

בעז בבאי

10.9.2002 / 15:53

גל ההודעות על גיוסים של חברות טכנולוגיה ישראליות אינו מבשר את סופו של השפל במגזר ההיי-טק, אלא רק מעיד על סיומה של חופשת הקיץ של מנהלי הקרנות באירופה וארה"ב



האם גל ההודעות שנחת עליכם בשבוע האחרון לגבי גיוסים פרטיים של חברות טכנלוגיה ישראליות יצר אצלכם את התחושה שהסתיים העימות עם הפלשתינאים או שהחלה התאוששות במגזר ההיי-טק העולמי? ובכן, החדשות הרעות הן ששום דבר לא השתנה באמת. החדשות הטובות הן שכל מנהלי קרנות ההון סיכון באירופה וארה"ב שבו מחופי הים, לאחר שהשלימו את חופשות הקיץ הארוכות שלהם.



אם גם אתם רק עכשיו חזרתם מחו"ל, אז מן הראוי שתקבלו את כל המידע החסר. ב-3 בספטמבר הודיעה אקסרה באופן רשמי על השלמת גיוס של 10 מיליון דולר. קרן ההון סיכון האירופית Tlcom קפיטל, שהפעילה לחצים למנוע פרסום מוקדם על הגיוס באוגוסט, הובילה את הגיוס, עם השקעה של 5 מיליון דולר.



אתמול הודיעה חברת הסטארט אפ הירושלמית בנטר (Banter), שגייסה בתחילת השנה כ-20 מיליון דולר, על השלמת סבב גיוס נוסף בהיקף של 18 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון FTVentures והשתתפו בו קרן RBC Technology Ventures, זרוע ההשקעות של רויאל בנק אוף קנדה ( RBC) ושני המשקיעים הגדולים בחברה - קרנות ההון סיכון מייפילד ולוסנט ונצ'ר פרטנר.



היום הודיעה חברת הסטארט אפ הישראלית סלגלייד (CellGlide) כי קרן ההון סיכון JVP הצטרפה לסבב גיוס שערכה בהיקף של 11 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-15 מיליון דולר לפני הכסף, סלגלייד כבר הודיעה ביוני על השלמת גיוס של כ-10 מיליון דולר בהובלת קרן TLcom ובהשתתפות משקיעים קיימים - חברת התקשורת הפינית סונרה וקרן מגנום.



במקביל הודיעה היום חברת אבטחת המידע הישראלית פינג'אן (Finjan) על השלמת סבב גיוס הון פרטי שלישי בהיקף של 8.5 מיליון דולר. הסבב השלישי נערך בשני שלבים. בראשון, שנערך באפריל השנה, גייסה פינג'אן 2 מיליון דולר מקרן ההון סיכון יזראל סיד פרטנרס. בשלב השני, שהסתיים החודש, גייסה החברה 6.5 מיליון דולר מקרן בנצ'מארק, שהובילה את הסבב, וממשקיעים קודמים, בהם אייפקס ובסמר.



נכון, סכומי הגיוס נראים מעודדים, אבל חלקם כבר גויסו חודשים רבים לפני ספטמבר. בנוסף, בניגוד לעבר, החברות אינן ששות להתפאר בשווי שנקבע להן בגיוס. וזה לא מפאת הצניעות שחזרה לאחר התנפצות הבועה. אלא בגלל הסיבה הפשוטה שהערכים צנחו במרבית המקרים לרמות נמוכות בהרבה ביחס לסבבי הגיוס הקודמים.



גם אם מגמת ההכרזות על גיוסים חדשים תימשך במהלך החודש הנוכחי, עדיין אין כל סיבה לאופטימיות. המשקיעים הזרים, בעיקר האמריקאים, נרתעים מלהגיע לישראל בגלל המצב, והדיאלוג עם חברות טכנולוגיה ישראליות מתקיים באמצעות "כנסים וירטואליים". רק לשם דוגמה, הנספחות הכלכלית של התמ"ס בבוסטון קיימה במהלך 18 החודשים שחלפו כ-30 ועידות וירטואליות, שבהן הציגו מנהלי חברות סטארט אפ ישראליות את פעילותן בפני שותפים ומשקיעים פוטנציאליים, בהן קרנות הון סיכון כמו באטרי ונצ'רס, MPM קפיטל וצ'רלס ריבר. אבל תקשורת וירטואלית אינה תחליף למפגש פנים אל פנים, אלא רק פתרון ביניים שמקשה על חברות ישראליות להשיג מימון להמשך פעילותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully