וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בחברת החשמל נעצרו בפרשת השוחד של סימנס

עמירם ברקת

28.12.2014 / 15:41

בחודשים האחרונים המשיכו במשטרה וברשות ני"ע לחקור את הפרשה ולנסות לאתר את הגורמים הנוספים שקיבלו לפי החשד כספי שוחד בהיקף של מיליוני שקלים מסימנס, ולמצות עמם את הדין

תחנת הכוח אורות רבין – חדרה. רויטרס
תחנת הכוח אורות רבין – חדרה/רויטרס

רשות ני"ע עיכבה היום (א') לחקירה בכירים נוספים בחברת החשמל במסגרת פרשת השוחד של סימנס - כך הותר היום לפרסום. על פרטים אחרים בפרשה עדיין מוטל צו איסור פרסום.

בעוד השופט המחוזי לשעבר, דן כהן, מרצה עונש של 6 שנות מאסר בגין הודאתו בלקיחת שוחד בסך 4 מיליון שקל מחברת סימנס לצורך הטיית מכרזים בהיקפי ענק של חברת החשמל, המשיכו בחודשים האחרונים הרשויות לנסות ולאתר את הגורמים הנוספים שקיבלו לפי החשד כספי שוחד בהיקף של מיליוני שקלים מסימנס, ולמצות עמם את הדין.

בחודש יוני הותר לפרסום כי רשות ני"ע והמשטרה מנהלות חקירה באזהרה נגד 4 אנשים, אנשי עסקים ועובדי ציבור לשעבר בחברת החשמל, שלפי החשד קיבלו או היו מעורבים בהעברת 16 מיליון דולר שהתקבלו כשוחד מסימנס.

הארבעה הם אורן אהרונסון, מנהל חטיבת האנרגיה והתעשייה בסימנס ישראל לשעבר, שלאחר מכן כיהן גם כמנכ"ל החברה ואשר שימש עד מדינהנגד דן כהן; שלמה דניאל, הבעלים של חברת אוקפילד, הנשוי לאחותו של אהרונסון; אנטון מיטצ'ל דלין, העוסק בתחום הפורקס ומקורב מזה שנים לאהרונסון; וחיים בר-נר, שכיהן עד לאחרונה כמנהל היחידה לפיתוח עסקי - ייצור, בחברת החשמל ובתקופה הרלוונטית לחשדות כיהן כסגן מנהל אגף תכנון בחברת החשמל.

הארבעה חשודים בביצוע עבירות של קבלת שוחד בהיקף עצום של 16 מיליוני דולרים. לפי החשד, הכספים ניתנו כשוחד על-ידי סימנס והועברו על-ידי אהרונסון באמצעות דניאל ואחרים לבר-נר ודלין' תוך שימוש בחשבונות שונים שהתנהלו בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully