וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשטיין מציע להזרים 800 מיליון ש' לאי.די.בי פתוח

עומרי כהן

29.12.2014 / 13:41

מציע: ביצוע מיידי של הנפקת זכויות לרכישת מניות אי.די.בי פתוח, שתכלול גם הנפקת אופציות שהמרתן המלאה תגדיל את התמורה המקסימלית מהמהלך ל-1.2 מיליארד שקל

אדוארדו אלשטיין. AP
אדוארדו אלשטיין/AP

מניית אי.די.בי פתוח ( 124.8 -1.27% ) עברה לעליות שערים בבורסה, לאחר שאתמול השלימה נפילה של כ-40% מתחילת דצמבר וצניחה של 70% בתוך שלושה חודשים בלבד, בעקבות רצף של אירועים שליליים בשתי זרועות הקבוצה, שהעמידו בספק את יכולתה להמשיך ולשרוד. אלא שהמחלוקת הכבדה בין שני בעלי השליטה, מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, מנעה עד כה כל אפשרות לשינוי המגמה.

בן משה ואלשטיין חלוקים בשאלה כיצד לפתור את המשבר הפיננסי הקשה של החברה. אלשטיין, שמחזיק באי.די.בי באמצעות קרן השקעות שבשליטתו, מצדד בהמשך הזרמת המזומנים לחברה, בעוד בן משה מבקש תחילה לקבוע דרך ברורה לניהול הקבוצה ולטיפול בבעיות התפעוליות של החברות הבנות, לפני שהוא ממשיך לשפוך כסף נוסף למדורת המזומנים של אי.די.בי.

היום פרסם אלשטיין הצעה דחופה שהגיש לדירקטוריון, לפתרון המצוקה הפיננסית, ובראשה ביצוע מיידי של הנפקת זכויות לרכישת מניות אי.די.בי בהיקף של 800 מיליון שקל, שתכלול גם הנפקת אופציות שהמרתן המלאה תגדיל את התמורה המקסימלית מהמהלך ל-1.2 מיליארד שקל.

אלשטיין מתחייב כי במסגרת הנפקת הזכויות ישקיע עד 460 מיליון שקל, כשבמקביל יתחייב להמיר אופציות מסדרה א' שברשותו תמורת הזרמה של 150 מיליון שקל נוספים לחברה. בנוסף, מתחייב אלשטיין להמיר את מלוא האופציות שיקבל בהנפקת הזכויות למניות, אם הבנקים יסכימו לשנות את אמות המידה שלהם התחייבה בעבר החברה והמפקחת על הביטוח במשרד האוצר תסכים להעניק לאי.די.בי היתר שליטה בכלל ביטוח.

על פניו, נראה כאילו בן משה ואלשטיין מעוניינים כיום לסיים את הרומן העסקי ביניהם, שנכשל מרגע לידתו. בן משה מאמין כי טובתה של החברה מחייבת היפרדות והשארתו כקברניט יחיד, בעוד אלשטיין, שמרגיש שכיסיו עמוקים יותר, מנסה להשיג את השליטה בקבוצה דרך הזרמות הון שיגדילו את חלקו בעוגה על חשבון שותפו. כך או כך, לפי שעה נמצאים השניים במבוי סתום שמגביר את אי הוודאות עבור בעלי מניות המיעוט ומחזיקי אגרות החוב שלה.

לאי.די.בי כ-280 מיליון שקל בקופה, אולם היא זקוקה לכ-700 מיליון שקל נוספים כדי לעמוד בהתחייבויותיה לבנקים ולמחזיקי אגרות החוב. בעלי השליטה כבר התחייבו במסגרת הסדר החוב להזרים לחברה עוד 393 מיליון שקל עד חודש מאי, כך שהמאבק הנוכחי ביניהם נסוב על הזרמת כ-300 מיליון שקל נוספים במהלך 2015.

אלא שלחברה דרושים עוד כ-650 מיליון שקל לעמידה בהתחייבויות לנושים ב-2016, וזאת לפני שנזכיר התחייבות אחרת שלהן לרכוש במסגרת הסדר החוב מניות מנושי אי.די.בי אחזקות ב-512 מיליון שקל במהלך השנתיים הקרובות. אלשטיין דורש במכתבו, כי כחלק מהצעתו תבוטל התחייבות זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully