וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרו את הבוס המתאים לכם

שירות התעסוקה

30.12.2014 / 9:17

לפני שמקבלים את הצעת העבודה וחותמים על החוזה כדאי לזכור לבדוק את כל הפרטים החשובים - כולל לבדוק איך מתנהל המעסיק

פגישה עם הבוס. ShutterStock
פגישה עם הבוס/ShutterStock

אתם מחפשים עבודה כבר תקופה ארוכה, מוזמנים סוף כל סוף לראיון עבודה, מתקדמים לאט אבל בטוח לשלב שני ושלישי והרי זה פלא: מתקבלים לעבודה! הבעיה היא שלפעמים מרוב לחץ למצוא עבודה ולחזור ולהתפרנס לאחר תקופה של חוסר תעסוקה אתם עלולים לעשות בחירה שגויה.

כן... הלחץ, הזמן שעובר, המשפחה הדואגת, חוסר הביטחון- כולם נותנים את אותותיהם ובגללם אנחנו עלולים לפספס סימנים ורמזים חשובים- כאלה שנגלה כשיהיה מאוחר מידי, לאחר שנחתום על חוזה עבודה ונתחיל לעבוד ונגלה ש... אנחנו פשוט לא מסוגלים לעבוד עם האיש/ה הזו. הבעיה היא שלאיש/ה הזה/ו יש תפקיד חשוב במקום העבודה החדש שלכם, למעשה... איתרע מזלכם והוא או היא הם המנהלים הישירים שלכם. אלה שאתם אמורים לדווח להם, אלה שאתם אמורים לעבוד איתם יום אחר יום אחר...יום.

אז מה עושים?

קודם כל מבינים שראיון העבודה הוא לא רק כלי שאמור לסנן עבור החברה המגייסת את המועמדים לעבודה, זהו כלי שאמור לשמש גם אתכם, כמחפשי עבודה. בראיון העבודה אתם חייבים לאסוף כמה שיותר רמזים ומידע על החברה, התפקיד, הקולגות וגם המנהל הישיר. אתם חייבים להבין בצורה האופטימאלית האם מקום העבודה הזה מתאים לכם, למה שאתם מחפשים ולמה שיאפשר לכם לתפקד בצורה הטובה ביותר ביום יום היה והתקבלתם.

המנהל הישיר הוא אחד מהפרמטרים המשפיעים ביותר על כל עובד ועובד- על תחושת ההצלחה בתפקיד, על המוטיבציה, על הסיפוק ועל היציבות והוותק. זו הסיבה שבמהלך ראיונות העבודה, טוב תעשו אם תבדקו היטב אם המנהל הזה שמראיין אתכם- מתאים לכם (ואתם אליו, כמובן).

הנה 2 נקודות שאתם חייבים לברר לעצמכם:

סגנון ניהולי:

תחת איזה סוג מנהל אתם פורחים? נסו להיזכר במנהלים קודמים – עם מי הסתדרתם במיוחד? עם מי לא? למה? האם יש ביניהם מכנה משותף כלשהו? מהו סגנון הניהול של אלה שהסתדרתם איתם?

יש 2 סגנונות ניהול בולטים ושונים מאוד זה מזה: המנהל הדמוקרט- זה שנותן חופש בחירה, זה שמעדיף עובדים שהם "שגר ושכח" וזה שהוא פשוט גמיש- כל עוד העבודה נעשית כמו שצריך- לא תשמעו ממנו יותר מידי (לא לרע, ולפעמים גם לא לטוב). העניין הוא שאם אתם זקוקים להנחיה צמודה, אם אתם זקוקים לאוזן קשבת, אם יש לכם תמיד המון שאלות ואם אתם זקוקים לפידבקים חיוביים וביקורתיים כדי לדעת כיצד להתנהל- זה לא המנהל שיתאים לכם. ייתכן שאתם זקוקים למנהל שונה לגמרי, אולי אפילו כזה שנקרא לו בחיבה: "מיקרו-מנהל". זהו מנהל שחשוב לו מאוד לשלוט ולבדוק כל צעד ושעל של הצוות שלו, מנהל שמדריך, שיורד לעומקם של דברים, שנותן ביקורת, אבל (ורצוי מאוד) שגם שיודע לפרגן ולהחמיא כשצריך.

כימיה:

זה לא מדע בדיוני- יש אנשים שיש לכם איתם כימיה טובה, אתם משדרים על אותו הגל, מבינים אחד את השני מבלי להכביר במילים, בעלי מכנה משותף, אישיות דומה, תחביבים זהים ויש- יש את כל האחרים... אנשים שפשוט לא הולך לכם איתם, אין חיבור, אין הבנה. אתם אומרים X והם מבינים Y ולהיפך. לטווח ארוך עם אנשים כאלה ברור לכם שאתם לא יכולים לעבוד, ובטח שלא לעמוד יחד במשימות ובאתגרים.

בראיון העבודה הבא שלכם שימו לב לסימנים הקטנים, אל תתביישו לשאול שאלות ובחנו היטב את היחסים שבין המנהל הישיר לבין העובדים האחרים. תוכלו ללמוד הרבה מהיחס שהמנהל נותן לפקידת הקבלה, לעובד שדופק על דלתו בטעות באמצע ראיון העבודה או למראיין השני, במידה ומדובר בראיון משותף עם מראיין נוסף.

מתוך הבלוג של שירות התעסוקה

  • עוד באותו נושא:
  • בוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully