וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה וקבוצת דלק ינסו להגיע לפשרה לפני השימוע

הדי כהן

30.12.2014 / 14:15

בחודש הקרוב מתוכננים מגעים אינטנסיביים בין הצדדים במטרה לפתור את סוגיית מונופול הגז. אתמול התכנסה לראשונה פגישה בראשות יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל, עם נציגים של משרדי האנרגיה, המשפטים והאוצר

יצחק תשובה  מגיע לברך את שמעון פרס, יוני 2013. נועם מושקוביץ
יצחק תשובה/נועם מושקוביץ

מפגישה שהסתיימה לפני שעה קלה בין הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה לבין יצחק תשובה, יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר גדעון תדמור ומנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו, מסתמן כי שני הצדדים ינסו להגיע לפשרה לפני השימוע המתוכנן. בחודש הקרוב מתוכננים מגעים אינטנסיביים בין הצדדים.

אתמול (ב') התכנסה לראשונה פגישה בראשות יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל, אשר כללה נציגים של משרדי האנרגיה, המשפטים והאוצר. עוד הגיע לפגישה נציג מטעם הממונה על ההגבלים העסקיים. פגישה זו הינה אחת מרצף של פגישות שצפויות להתקיים בשבועות הבאים על מנת להגיע לראשונה להסכמה ממשלתית סביב ההתנהלות מול מונופול הגז, ועל מנת ולהבין מהן ההשלכות של הימים האחרונים.

פגישה נוספת התקיימה שלשום בין גילה לבין תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק. לפגישה זו הצטרפו גם תדמור ואבו. בפגישה ניסו בכירי דלק להבין מה גרם לממונה לשנות את דעתו.

על פי הערכות, השימוע בדבר קיומו של ההסכם הכובל צפוי להתקיים בסוף ינואר ולא בימים הקרובים, ועד אז ינסו משרדי הממשלה המעורבים לגבש עמדה אחידה.

בשימוע, ינסו השותפות ב"לוויתן" לשכנע את הממונה על ההגבלים העסקיים כי קנו מרציו 85% מהזכויות בלוויתן בצורה חוקית, או כי לא היו צריכות לקבל את אישורו כלל. במידה והממונה לא ישתכנע הוא יכריז שהכניסה ל"לוויתן" היא עבירה על החוק וכי מדובר בהסדר כובל. במידה ואכן כך יהיה יגיעו הצדדים לבית משפט להגבלים עסקיים.

כזכור, בשבוע שעבר החליט הממונה על ההגבלים העסקיים כי הוא חוזר בו מהצו המוסכם המתיר לשותפות "לוויתן" להשאיר בבעלותם את מאגרי הגז הגדולים "לוויתן" ו"תמר" בתמורה למכירת המאגרים הקטנים יותר "כריש" ו"תנין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully