וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פשיטות הרגל בענפי האנרגיה לא יזיזו לוול סטריט"

4.1.2015 / 8:59

אגרות חוב איכותיות בתחום האנרגיה בהיקף של כ-30 מיליארד דולר עשויות להגיע להסדרי חוב מתוך כ-180 מיליארד דולר. מדובר בקמצוץ משוק אג"ח בעלות דירוג גבוה בהיקף כ-5.1 טריליון דולר

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

פשיטות הרגל והסדרי החוב הצפויות בקרב חברות הפועלות בענפי האנרגיה בארה"ב לא ישפיעו על שוק האג"ח האמריקאי או על המניות בוול סטריט. כך טוען לארי קודלו במאמר שפרסם ב-CNBC.

לדעתו, אגרות חוב איכותיות בתחום האנרגיה בהיקף של כ-30 מיליארד דולר עשויות להגיע להסדרי חוב מתוך כ-180 מיליארד דולר. מדובר בקמצוץ משוק אג"ח בעלות דירוג גבוה בהיקף כ-5.1 טריליון דולר ואפילו קמצוץ קטן יותר משוק האג"ח האמריקאי הכולל את השוק הממשלתי, הקונצרני ושוק המשכנתאות שהיקפו כ-28.3 טריליון דולר.

"אל תשימו לב לפסימיסטים. צניחת מחירי הנפט לא מסכנת את מערכת הבנקאות כמו שקרה ב-2008. לא קרוב אפילו. הירידה במחירים תעשה רק טוב לכלכלה", הוא אומר.

הבעיות הגדולות נמצאות לא בארה"ב אלא אצל חלק מהאויבות הגדולות שלה - רוסיה, ונצואלה ואיראן. הרנסאנס בתעשיות האנרגיה האמריקאיות הצליח לעשות לטובת ארה"ב את מה שאובמה לא הצליח.

הירידה במחירי הנפט הסחורות לצד התחזקות הדולר נותנת לצרכן האמריקאי ולארה"ב יותר כוח קנייה בחו"ל ולכן היא טובה גם להתאוששות הכלכלה הגלובלית ובעיקר לאירופה ויפן שעשו כמה שגיאות במדיניותן הכלכלית.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully