וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית נגד פייפאל: חוסמת חשבונות באופן שרירותי

יוסי ניסן

4.1.2015 / 12:30

נטען גם, כי פייפאל מקפיאה כספים למשך 180 יום מבלי לספק נימוקים מדוע, ומחזירה את הכספים ללא ריבית והצמדה ומרוויחה שלא כדין מהריבית. מפייפאל ישראל נמסר: "אין תגובה"

לפטופ וכרטיס אשראי. ShutterStock
לפטופ וכרטיס אשראי/ShutterStock

בקשה לתביעה ייצוגית על סך 154 מיליון שקל הוגשה באחרונה נגד חברת ‏PayPal העולמית באמצעות פייפאל ישראל, בטענה כי החברה חוסמת חשבונות ללקוחות למשך 180 יום ומקפיאה את כספיהם וזאת מבלי לספק נימוקים מדוע, ובכך גורמת נזק ללקוחות שנשענים עליה לצורך הפעלת עסקיהם באינטרנט.

בנוסף, כפי שנטען, הכסף שמעוכב או מוקפא מוחזר לאחר חצי שנה ללא ריבית והצמדה, כאשר פייפאל למעשה מרוויחה שלא כדין מהריבית על כספים שהיא עצמה מקפיאה.

התובעים טוענים להתנהגות דורסנית מצד פייפאל - הטענות הן להפרת הסכם, הפרת חובת האמון והתעשרות שלא כדין על חשבון הלקוחות. כחלק מהסעדים המבוקשים בתביעה, מבוקש להכריז על פייפאל כבעלת מונופול בתחומה.

כפי שטוענים התובעים, באמצעות עו"ד יעקב שפיגלמן ועו"ד עמית עידו, פייפאל, החברה הבת של ענקית המסחר המקוון eBay, מקפיאה את החשבון ושולחת הודעה לקונית ללקוח, לפיה "לפי ניתור שגרתי של פייפאל החשבון חשוד בפעילות מפרה ולכן הוא מוקפא מיידית למשך 180 יום.

לפי התקנון של פייפאל, כשלקוח חותם על הסכם מולה הוא מאפשר לה "לעכב ולהקפיא כספים במידת הצורך, למשך הזמן הסביר הנדרש לצורך הגנה מפני סיכון החבות ל-PayPal או לצד שלישי". התביעה טוענת כי סעיף זה לא מקויים וכי פייפאל עוברת בהרבה את משך הזמן הסביר בהקפאה.

לדברי התביעה, פייפאל מציגה את המוכר שחשבונו הוקפא כרמאי ונוכל ומעודדת אנשים לדרוש ממנו החזרים אף אם הם קיבלו כבר את המוצרים ממנו. עורכי הדין משווים את המהלך של פייפאל לבנק שסוגר קו אשראי לעסק.

התביעה מפרטת דוגמאות ללקוחות פייפאל שחשבונם הוקפא: סטודנט שמכר מוצרים מהבית ב-eBay באלפי שקלים בודדים בחודש, נקלע למחלוקת עם לקוח שלו שטען כי לא קיבל את המוצר ולקוח אחר קיבל מוצר שלא היה מיועד אליו. הסטודנט הגיע להסכמה עם הלקוחות והם פוצו על-ידו לשביעות רצונם. למרות זאת, פייפאל הקפיאה את חשבונו לשם "פיצוי קונים במידה ותוגש תביעה".

לקוח נוסף שנפגע מפייפאל הרוויח מעסקאות מכר ב-eBay כ-400 דולר בחודש, וגם הוא נקלע למחלוקת עם קונה שטען כי הזמין מוצר מסוים וקיבל מוצר שונה. המחלקות יושבה ע"י פייפאל לטובתו של המוכר. זמן קצר לאחר מכן הוא קיבל הודעה שחשבונו נסגר "מטעמי אבטחה" עקב סיכון פוטנציאלי בחשבון.

התביעה מאגדת את כל לקוחות פייפאל שכספם עוכב או הוגבל בחשבון בשבע השנים שקדמו למועד הגשת התביעה. בישראל ישנם כ-600 אלף חשבונות פייפאל פעילים והתביעה מעריכה כי הפעולות הפסולות של פייפאל מבוצעות ב-10,000 חשבונות מדי שנה וכי ה"רווחים" שלא כדין לפייפאל מוערכים ב-2 מיליון שקל כל שנה.

מפייפאל ישראל נמסר: "אין תגובה".

  • עוד באותו נושא:
  • פייפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully