וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום בסלולר: כמה פעמים ביום אתם מסתכלים על הסמארטפון?

גד פרץ

6.1.2015 / 8:32

מה יקרה לפרסום במובייל ב-2015, איזה טכנולוגיות יוטמעו באתרי התוכן, ואיך משפיעות אפל וגוגל על השוק?

סלולר. ShutterStock
סלולר/ShutterStock

מכשיר הסמארטפון הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחיינו, והוא משמש אותנו לטובת צריכה של תוכן ומדיה מסביב לשעון. ההערכות הן כי אדם ממוצע מנצל כ-11% מהזמן שלו בשימוש בטלפון חכם, כאשר המשתמש בודק את הטלפון שלו עד 150 פעם ביום!

במהלך שנת 2014 צריכת התוכן והמדיה באמצעות התקנים ניידים (מכשירי סלולר וטאבלטים) עקפה לראשונה את הגלישה דרך המחשב האישי. מי שנמצאת במקום הראשון בדירוג, כנראה באופן זמני, היא הטלוויזיה, והמגמות האלה רק מתחדדות ככל שהסמארטפונים זוכים לעוד ועוד שדרוגים ולמסך גדול יותר.

הצמיחה המואצת של השימוש בסלולר מייצרת אתגרים רבים עבור גופי תוכן בכל מה שנוגע לפרסום ולמוניטיזציה, כאשר כמעט 40% מהתנועה לאתרים מגיעה מהמובייל. במצב כזה חייבים לפתח כלים שייצרו הכנסות כתחליף להכנסות מהגלישה המסורתית - דרך המחשב הנייח.

3 אתגרים מרכזיים עומדים בפני גופי תוכן אשר שואפים לייצר הכנסות משמעותיות מהתנועה הסלולרית שלהם - שטח מסך מוגבל, הגבלות תוכנה וחומרה של מכשירי הסמארטפונים ומגבלות תקשורת סלולרית.

אתרי התוכן מתמודדים עם שטח "נדל"ן" (מסך) מצומצם - שלהבדיל ממסך המחשב אינו מאפשר ריבוי באנרים ופרסומות מגוונות ורבות. ההישענות על מעברונים רגילים וסטריפ באנרים - פשוט לא מהווה אלטרנטיבה כלכלית מספקת לפרסום הדיגיטלי במחשב.

מאחר שזה המצב, ודווקא בגלל שהסלולר מחייב שימוש בפחות פרסומות - הפרסומות שכן קיימות חייבות להיות הרבה יותר איכותיות או מבוססות ביצועים כגון לידים שיאפשרו ללקוח לסגור עסקה, הורדות (מקודמות בתשלום) של אפליקציות מותגים ועוד.

מגבלות טכנולוגיות

וכאן אנחנו מגיעים לאתגר השני בפרסום בסלולר. בניסיון לשדר פרסום פרימיום, נתקל גוף התוכן במגבלות טכנולוגיות רבות מבית היוצר של שתי החברות שלמעשה שולטות ביד רמה על מה שניתן ולא ניתן לעשות בסלולר - גוגל ואפל שמפתחות את מערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS, בהתאמה.

בעוד שבאינטרנט התרגלו גופי התוכן לפרסם מגוון באנרים מסוגים שונים, שמבוססים על טכנולוגיות פרסום ווידיאו - הרי שבסלולר חלק מהטכנולוגיות האלה לא נתמכות, מה שמחייב פתרונות אחרים.

פרסום בסלולר. גלובס
פרסום בסלולר/גלובס

גם במקרה הזה, ככל שהרצון של גוף התוכן הוא להשתמש בפתרונות לפרסום פרימיום מתקדמים ואיכותיים יותר, הרי שהללו עלולים להיות כבדים ולעכב את המכשיר - וזה כאמור האתגר השלישי - מגבלות התקשורת הסלולרית.

נאור סגל, סמנכ"ל השיווק של Triple-M, סוכנות שמייצגת סטארט-אפים, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "הצורך בפתרונות לאתגרים הללו רק מתחזק אל מול המגמה החדה בקרב המפרסמים, אשר מבקשים להגיע לקהלים שלהם בכל עת, להגדיל משמעותית את תקציבי השיווק והפרסום שלהם בסלולר וחיפושם הבלתי פוסק אחרי כלים טובים ומרשימים יותר.

"כבר בשנה האחרונה אנו נחשפים לעוד ועוד מפרסמים שבוחרים לפרסם אפילו רק בסלולר ולא באינטרנט כלל - בעיקר בזכות ביצועים מובהקים המציגים רמות תשומת-לב ומעורבות גבוהות (מחקרים מצביעים על יחס של פי 2.6 לפרסום בסלולר אל מול האינטרנט, ברמות מעורבות), כאשר הצפי הוא לגידול של 200% עד 2018 אל מול היקפי הפרסום ב-2014".

Triple-M בחרה להיכנס לתחום הזה ולאתר פתרונות ייחודיים להתמודדות עם האתגרים הללו. החברה מייצגת מספר סטארט-אפים ישראליים שנותנים מענה לצרכי גופי התוכן והמותגים.

אחת הטכנולוגיות שהחברה מייצגת בישראל היא של AniView, אשר נותנת מענה לפרסום פרימיום של וידיאו בסלולר במגוון כלים כגון: מעברון וידיאו, באנר וידיאו רספונסיבי המייצר מלאי וידיאו פרסומי חדש הניתן למיקום בכל כתבת תוכן (מה שמאפשר מיקום פרסומת באזורים טבעיים ורלבנטיים יותר).

פרסום וידיאו בסלולר הוא כלי הפרסום הגדל ביותר בשנים האחרונות, כאשר קצב הגידול הינו כפול מקצב הגידול הכללי בפרסום בסלולר. וידיאו תמיד היה כלי עוצמתי בהעברת מסרים תוכניים ושיווקיים, ולכן יש חשיבות גדולה לעשות בו שימוש במכשיר הסלולרי. הטכנולוגיה של AniView כבר מוטמעת במגוון גופי תוכן מהמובילים בישראל ובעולם ובחודשים האחרונים מציגה פעילות ענפה וצומחת.

טכנולוגיה שנייה אותה מייצגת חברת Triple-M נמצאת באחד האפיקים שמהווים את היתרון המשמעותי של הסלולר אל מול הרשת באפשרויות הפרסום - שירותים מבוססי מיקום. מדובר ביכולת שנקראת Woorlds אשר מסייעת לייצר בזמן אמת פרסומת ממוקדת שמיועדת לקהל ספציפי, למשל אוהדי כדורגל באצטדיון מסוים בשעה מסוימת. לא עוד פרסומת אחת שפונה לכולם ללא שום איפיון ומיקוד לקהל רלבנטי, אלא אפשרות לחשוף את הגולש בסלולר לפרסום שמותאם להעדפותיו ולהרגליו.

אבן-דרך משמעותית

טכנולוגיה נוספת בשם Velocee אינה משמשת כטכנולוגיית מדיה כשלעצמה, אך היא מהווה כלי ייחודי המאפשר הגשה של תכנים ופרסום מתקדם "וכבד-משקל" בסלולר כגון וידיאו אנימציות ללא כל זמן טעינה והמתנה על-ידי שמירה של "בנק" מתעדכן ובו תכנים ופרסומות "כבדים". בכך מסייעת Velocee למגמת גופי התוכן להטמיע פתרונות פרסום מתקדמים ולהתמודד עם מגבלות התקשורת הסלולרית, תוך כדי שדרוג משמעותי בחוויית צריכת התוכן של הגולשים שלהם. דווקא לאור מגמת השימוש והצריכה הגוברת במכשירי הסלולר והצורך לספק לגולשים חוויה הדומה להרגלים מהאינטרנט באיכות ובמהירות, טכנולוגיית Velocee מהווה אבן דרך משמעותית.

נתן צ'פניק, מנכ"ל Triple-M מציין כי מותגים שונים מחזקים לאחרונה את פעילותם השיווקית עם כלי בקרה תומכים שעוזרים לוודא את מהימנות ואיכות רכש המדיה שלהם, מה שמחייב עוד יותר את הצורך בכלים איכותיים ומהפכניים.

שנת 2014 הייתה שנה משמעותית בפרסום בסלולר בישראל, עם התחזקות השימוש בקרב הגולשים, שדרוגי המכשירים, המעבר לרשת דור 4, כניסה של טכנולוגיות רבות ועוד. כל אלה הובילו להעברה והגדלה של תקציבי פרסום לסלולר, כאשר המגמה רק מתחזקת.

הנוכחות של תקציבים אדירים לפרסום בהתקנים ניידים מבטיחה שהפתרונות הטכנולוגיים ישתפרו ויהפכו את שנת 2015 לשנה מעניינת במיוחד בשוק הפרסום הסלולרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully