וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח בנק ישראל מגלה: איזה בנק הכי זול בעמלות?

6.1.2015 / 12:50

בנק ירושלים הזול ביותר במערכת הבנקאית ובקרב הבנקים הגדולים - דיסקונט הכי זול

דודו זקן. תמר מצפי, גלובס
דודו זקן/גלובס, תמר מצפי

בנק ירושלים הוא הבנק הזול ביותר בעמלות הנפוצות של משקי הבית - כך עולה מדוח העמלות החצי-שנתי של בנק ישראל, אותו הגיש היום (ד') המפקח על הבנקים דוד זקן, הגיש היום לוועדת הכלכלה של הכנסת. הדוח מבוסס על דיווח של הכנסות בפועל של הבנקים ושל חברות כרטיסי האשראי מעמלות שנגבו על ידם במחצית הראשונה של שנת 2014.

לפי הדוח, ההוצאה החודשית הממוצעת לחשבון בבנק ירושלים היא הזולה ביותר ועומדת על כ-80 אגורות ואילו בבנק פאג"י היא היקרה ביותר - 23.9 שקל.

מבין 5 הבנקים הגדולים, בנק דיסקונט נמצא הזול ביותר (11.9 שקל בחודש בממוצע) ואילו הבנק הבינלאומי היקר ביותר (כ-15.5 שקל).

במחצית הראשונה של שנת 2014, ההוצאה החודשית הממוצעת על עמלות עו"ש ירדה ל-12.5 שקל לעומת 13.5 שקל בשנת 2013. לפי בנק ישראל, "הירידה בהוצאה החודשית הממוצעת בפועל מקורה, בין היתר, בהפחתת עמלת המינימום בניהול חשבון, מסכום מצטבר של שתי פעולות פקיד לסכום עמלת פקיד אחת בלבד, אשר נכנסה לתוקף ב-1 באפריל 2014".

יש לציין כי עפ"י הדוח, כ-155 אלף איש הצטרפו למסלולי העו"ש החדשים.

בקרב חברות כרטיסי האשראי, ההוצאה החודשית הממוצעת בפועל של החזקת כרטיס אשראי הסתכמה בכ-7.4 שקלים, בהשוואה ל-7 שקלים בשנת 2013. ישראכרט היא הזולה ביותר (5.9 שקלים) ואילו כ.א.ל נמצאה היקרה ביותר (9.4 שקלים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully