וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט ימכור רק את השליטה בדיסקונט ניו יורק ולא את כל האחזקות

שלומי שפר

15.9.2002 / 8:07

הערכות: בנק הפועלים והאחים ספרא המתמודדים העיקריים על הרכישה; הפועלים מוכן להסתפק ברכישת השליטה בלבד בדיסקונט ניו יורק, כשלב ביניים



בנק דיסקונט מתכוון למכור רק את השליטה בבנק דיסקונט ניו יורק ולהשאיר בידיו את החלק הנותר בבנק. בבנק הפועלים , המועמד העיקרי לרכוש את השליטה בדיסקונט ניו יורק, מודעים לתנאי זה של דיסקונט ומסכימים לו. ההערכות הן כי מלבד הפועלים האחים ספרא הם המתמודדים העיקריים לביצוע הרכישה.



דיסקונט מעוניין להמשיך ולהחזיק בחלק מבנק דיסקונט ניו יורק בגלל הרווחיות הגבוהה של השלוחה הניו יורקית, ומשום שיש בכך כדי לשפר את הסיכויים למכור את דיסקונט עצמו. שיקול חשוב נוסף הוא תשלום המס. מבדיקות שנערכו בבנק עולה כי מכירת כל האחזקות של הבנק בשלוחה בניו יורק תחייב אותו לשלם חלק ניכר מרווחי ההון למס הכנסה.



בנק הפועלים מוכן להסתפק ברכישת השליטה בלבד בדיסקונט ניו יורק, כשלב ביניים, אף שהדבר עלול להקשות עליו למזג את דיסקונט ניו יורק עם בנק סיגניצ'ר הניו יורקי אשר בבעלותו ועם הפעילות הבנקאית של הבנק עצמו בארה"ב.



נראה כי בנק ישראל לא יתנגד למכירת השליטה בלבד בדיסקונט ניו יורק, אך עשוי לדרוש בהמשך מדיסקונט למכור את שאר השלוחה בניו יורק. גם לאחר מכירת השליטה יכולות הכנסותיו של דיסקונט מדיסקונט ניו יורק להגיע למיליוני דולרים ברבעון, שכן ברבעון האחרון, למשל, דיווח דיסקונט ניו יורק על רווח נקי של כ-15.3 מיליון דולר.



לפני חודשים מספר הודיע דיסקונט על כוונתו למכור את דיסקונט ניו יורק, החברה הבת הרווחית ביותר שלו, במטרה להגדיל את הונו. דיסקונט ניו יורק הוא הבנק השביעי בגודלו במדינת ניו יורק ומהווה מקור רווחיות חשוב לדיסקונט. לפיכך, כאשר דווח על מכירת הבנק הביעו רבים עניין במכירה. עם השמות שהוזכרו נמנו בנק הפועלים, בנק לאומי, משפחת ספרא ואדגר ברונפמן.



אנליסטים העריכו כי הבנק יימכר לפי שווי של 600-800 מיליון דולר, כאשר הונו העצמי מסתכם בכ-530 מיליון דולר. דיסקונט ניו יורק משרת בעיקר לקוחות יהודים עשירים מניו יורק ודרום אמריקה.



כרגע נמצא דיסקונט בחיפוש אחר גוף בינלאומי שיעריך את שווי הבנק, ועל פי ההערכות תיפול הבחירה על גולדמן סאקס. את הפועלים מייצג בעניין הרכישה עו"ד רם כספי. דיסקונט מעוניין לקדם את העסקה, אך אחד הגורמים המעכבים אותה הוא הצהרתו של שר האוצר, סילבן שלום, כי לפני שמוכרים את דיסקונט ניו יורק יש למצות האפשרויות למכירת בנק דיסקונט כולו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully