וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מע"מ ירחיב את השימוש בקנסות מינהליים ובכופר

בן ציון ציטרין

15.9.2002 / 8:17

לדברי מנהל המכס ומע"מ, איתן רוב, השאיפה היא להגיש כתבי רק במקרים של עבירות מהותיות



אגף המכס ומס ערך מוסף פועל לשינוי מקיף בקריטריונים לענישה על פי חוק מע"מ, במטרה להרחיב את השימוש בקנסות מינהליים ולהטיל כופר, במקום להגיש כתבי אישום על עבירות טכניות.



לדברי מנהל המכס ומע"מ, איתן רוב, השאיפה היא להגיש כתבי רק במקרים של עבירות מהותיות, כגון התחמקות שיטתית מתשלומי מע"מ, אי-דיווח לאורך זמן ממושך ביותר והפצה או שימוש בחשבוניות פיקטיוויות.



ועדה פנימית באגף שמינה רוב לבחינת הרוויזיה בענישה הגישה את המלצותיה בשבוע שעבר. בקרוב יבקש רוב מהמחלקה המשפטית באגף להכין הצעת תיקון לחוק מע"מ שתוגש לכנסת. במוקד השינויים הרחבת השימוש בקנסות מינהליים ושימוש קבוע ונרחב בהטלת כופר כענישה במקום הליך פלילי.



אחד הסעיפים המרכזיים שישונו הוא הגשת כתב אישום בשל הגשת דו"חות תקופתיים באיחור. כיום, כאשר עוסק מגיש שבעה דו"חות תקופתיים שלא במועד ולא בהכרח באיחור רציף, ניתן להגיש נגדו כתב אישום. רוב מציע להגדיל את מספר הדו"חות המוגשים באיחור שגוררים הגשת כתב אישום ל-15-12 דו"חות, כאשר האיחור אינו רציף.



כיום מוטל קנס מינהלי של 300 שקל על איחור בהגשת דו"ח. העדכון האחרון בוצע לפני 12 שנה ואילו הקנס היה מתעדכן, הוא היה מגיע ל-650 שקל.



רוב מציע להגדיל את הקנס המינהלי בגין אי הגשת דו"ח במועד פי ארבעה, ל-1,200 שקל, וליצור מנגנון קבוע של הצמדה לגובה הקנסות.



רוב אומר שכיום השימוש באמצעי הכופר הוא מועט ביותר. הוא מעוניין לשנות את החוק, כך שניתן יהיה להציע כופר עוד במשך חקירת העוסק. הכופר אמור להיות בהיקף כספי ניכר, הגבוה מסכום העבירה. .



פרק הזמן שחולף מתחילת תהליך פלילי של עוסק ועד להגשת כתב אישום הוא כיום שלוש ורבע שנים בממוצע. רוב מעריך כי צמצום השימוש בכתבי אישום פליליים לעבירות מהותיות יקצר את תקופה זו לשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully