וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מכון התקנים: ההנהלה מפרה ההסכם עמנו ומחמירה מצב המכון

חיים ביאור

15.9.2002 / 8:39

ועד עובדי מכון התקנים האשים את הנהלת המכון כי אינה מקיימת את חלקה בהקטנת העלוית, וכי בכך היא גורמת להרעה נוספת במצבו הכספי



ועד עובדי מכון התקנים האשים בסוף השבוע את הנהלת המכון כי אינה מקיימת את חלקה בהקטנת העלוית של המכון, וכי בכך היא גורמת להרעה נוספת במצבו הכספי.



הוועד מתכוון לשכור, בהסכמת ההנהלה, את שירותיו של משרד רו"ח כדי שיבדוק את הדו"חות הכספיים של המכון. בנוסף, פנה הוועד להסתדרות במרחב תל אביב בדרישה שתכריז על סכסוך עבודה במכון התקנים, שבעקבותיו יפתחו 750 העובדים בשיבושים או בשביתה.



על רקע ירידה חדה בהכנסות המכון, בין השאר עקב המיתון במשק והמשבר בענף הבנייה, נחתם בינואר האחרון הסכם בין סגן יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב, אברהם מזרחי, ויו"ר ועד העובדים במכון, צבי גרינוולד, לבין מנכ"לית המכון זיוה פתיר, לפיו העובדים ילוו להנהלה חמישה מיליון שקל, שינוכו ממשכורותיהם ויוחזרו להם בשנים 2003-2005 בלא הצמדה וריבית; מנגד התחייבה ההנהלה לקצץ בהוצאותיה חמישה מיליון שקל, בעיקר על ידי ביטול תוכניות לשיפוצים ובינוי במתחם המכון בתל אביב.



לטענת גרינוולד, "הנהלת מכון התקנים אינה עומדת במילוי חלקה בהסכם ולא הקטינה את הוצאותיה כפי שהתחייבה". הוועד הזהיר מפני "היווצרות איום כלכלי שיעיב על המשך תפקודו התקין של המכון".



בתגובה אמרה דוברת מכון התקנים כי המצב הקשה במשק לא פסח על המכון. "למרות זאת הצליחה ההנהלה, באמצעות צעדי התייעלות חריפים, לנווט את המכון ללא משברים וללא פיטורים. ככל הנראה שיקולים זרים, ולא טובת העובדים, עומדים מאחורי ההכרזה הצפויה על סכסוך עבודה, העלולה לפגוע בעובדים עצמם", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully