וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים: כך תוכלו לחפש עבודה בדיסקרטיות

שירות התעסוקה

7.1.2015 / 8:52

נמאס לכם מהעבודה והחלטתם לחפש עבודה חדשה? לא תמיד כדאי שהבוסים שלכם ידעו על זה. כך תוכלו לעשות זאת בלי שישימו לב

אילוסטרציה. ShutterStock
)mhkuo: דיואאקרדאםבל/ShutterStock

אז החלטתם שמיציתם ושנמאס. לא משנה מהי הסיבה לכך- אולי אתם עובדים כבר שנים באותו מקום עבודה ואולי חבר לעבודה בדיוק עזב ואולי התחלף המנהל הישיר שלכם ועם החדש אין לכם כימיה ואולי אתם פשוט משוועים לאתגרים חדשים או לסביבה חברתית חדשה. כך או כך, המחשבה על חיפוש עבודה הופכת אט אט ממחשבה לפעולה. אתם מעדכנים קורות חיים ומתכננים להתחיל לגשש ולחפש עבודה חדשה.

אבל כשעובדים כל העניין הזה של חיפוש עבודה הוא ממש לא פשוט. מצד אחד ברור לכם שאתם זקוקים לשינוי, אך מצד שני ברור שלא בא לכם לאבד את מקום העבודה הנוכחי. למעשה, אתם בטוחים שאם יתגלה למנהלים שלכם שאתם מחפשים עבודה, זה ממש לא יתקבל בברכה והחשש הזה פשוט מקפיא אתכם עד כדי הימנעות מפעולה. ו...ככה הרי ברור שאי אפשר למצוא עבודה.

אז איך בכל זאת מחפשים עבודה תוך כדי עבודה? בואו ונתחיל עם מה שאסור לכם לעשות כי הדברים הללו פשוט מושכים תשומת לב ומעלים חשד:

אסור לכם לחפש עבודה בשעות העבודה. זה הכלל הבסיסי למחפשי עבודה שעדיין מועסקים. אתם מגיעים לעבודה כדי לעבוד ועל הזמן הזה משלמים לכם. המחשב, תיבת האימייל ורשת האינטרנט הם רכושם של המעסיקים. זו גם הסיבה שחשוב לחפש עבודה מהבית, או בהפסקות מהנייד הפרטי שלכם ולשלוח קורות חיים אך ורק מתיבת המייל האישית שלכם.

אסור לכם להפסיק להשקיע בעבודה. אם עד היום הייתם עובדים משקיענים ומסורים, אם הייתם מגיעים בזמן ויוצאים לא פעם ולא פעמיים אחרי כולם, טוב תעשו אם עכשיו לא תשנו בבת אחת את ההרגלים. עליכם להמשיך ולהגיע בזמן ולהמשיך להשקיע בעבודה בלי קשר לחיפוש שתבצעו במקביל.

אסור לכם לספר לקולגות, גם אם אתם בטוחים שהם חברים טובים! אנשים מדברים ומרכלים, גם אם נראה לכם שהם בחיים לא יעשו לכם את זה. שמרו את הסודות שלכם לעצמכם והיזהרו מרכילויות.

אל תפלטו שום מידע רגיש ברשתות חברתיות. היה לכם ראיון נוראי? לא כדאי לחלוק זאת בפייסבוק!

אל תתחילו להתלבש אחרת בימים של ראיונות עבודה. תיאמתם ראיון והג'ינס שאיתו אתם נוהגים להגיע לעבודה לא מספיק מרשים? קחו בגדים להחלפה. אל תגיעו פתאום למקום העבודה הרבה יותר מגונדרים מבדרך כלל.

ומה חשוב כן לעשות?

חשוב שתמיד תהיה לכם רשת של קשרים מקצועיים ממקומות עבודה קודמים. הקפידו לטפח קשרים גם כשאתם עובדים ומרוצים בכדי שכשתחליטו לחפש עבודה חדשה- תמיד תוכלו להתחיל בקטן ובממוקד דרך הקשרים שלכם.

חשוב שתמיד יהיה לכם פרופיל מעודכן ברשתות חברתיות כמו לינקדאין. השקיעו בפרופיל באופן קבוע בכדי שלא תמשכו תשומת לב מיותרת כשתתחילו להשתמש בכלי הזה לצורך מציאת עבודה.

תעדו את חיפוש העבודה ודאגו שתמיד תהיה לכם שליטה ובקרה על התהליך. אל תשתמשו במנגנוני הפצה אוטומטיים של קורות חיים, שלחו אותם באופן ממוקד ורק כשברור מי החברה המגייסת ולאן קורות החיים שלכם מגיעים.

תאמו ראיונות עבודה בקצוות של היום- על הבוקר או בשעות מאוחרות ככל שאפשר בכדי שלא תעדרו יותר מידי מהעבודה. אם אין ברירה- קחו חצי יום חופש לכבוד ראיון חשוב.

לבלוג שירות התעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully