וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מועמדת לרכישת החטיבה הגנרית הצרפתית של אוונטיס

יורם גביזון

15.9.2002 / 10:33



חברת אוונטיס העמידה למכירה את החטיבה הגנרית שלה בצרפת. אוונטיס שכרה את שירותיו של בנק ההשקעות HSBC כדי שזה ימצא קונה. אוונטיס היא היצרן החמישי בגודלו בשוק הגנרי הצרפתי, ומכירותיה הגיעו ל-60 מיליון יורו בשנה.



טבע היא אחת המועמדות הבולטות לרכישת הפעילות הגנרית של אוונטיס בצרפת לאחר שהשלימה באפריל 2002 את רכישת חברת באייר קלסיק שריכזה את הפעילות הגנרית הצרפתית של חברת באייר תמורת 97 מיליון יורו.



אנדרו קיי שהוא סגן נשיא טבע אירופה ונשיא טבע קלסיק אמר לבלומברג שהחברה מודעת לעובדה שהפעילות הגנרית של אוונטיס בצרפת הועמדה למכירה, וציין שטבע אינה פוסלת כל אפשרות. טבע, שהיא היצרנית הגנרית הגדולה בעולם, הציבה כיעד את הכפלת מכירותיה בצרפת בתוך 3 שנים.



באייר קלסיק היתה לפני רכישתה החברה הגנרית השלישית בגודלה בשוק הצרפתי. מכירותיה ב-6 החודשים שהסתיימו במארס 2002 הגיעו ל-26 מיליון יורו. מחזור המכירות בשוק הגנרי הצרפתי הסתכם ב-550 מיליון יורו ב-2001, אך שוק זה הוא השוק הגנרי בעל קצב הצמיחה המהירה באירופה ועשוי להיות שוק משמעותי עבור טבע.



חברת המחקר הרפואי IMS Health צופה שתרופות בשווי של 7 מיליארד דולר, 50% מכלל השוק לתרופות בצרפת, יאבדו את ההגנה הפטנטית ב-10 השנים הקרובות. אם יתממשו הערכות אלו עשויה צרפת ליההפך לשוק חשוב יותר מהשוק הבריטי שטבע היא השחקנית השלישית בגודלה בו.



רכישת באייר קלסיק איפשרה לטבע להציע לשוק הצרפתי 72 מוצרים גנריים ו-49 תרופות נוספות הממתינות לאישור. שתי המתחרות העיקריות של טבע בשוק הצרפתי הן חברות Biogaran שהיא חברה בת של חברת Merck, וחברת RPG, וייתכן שבעקבות רכישת הפעילות הגנרית של אוונטיס תהיה טבע לחברה המובילה בשוק הצרפתי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully