וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים גבריאלי: "נוחי דנקנר הוא ההפך מ'שיטת הסמוך'"

חן מענית

8.1.2015 / 9:17

מנכ"ל אי.די.בי מעיד במשפט הרצת המניות של דנקנר: "ההנחיות שלו היו לנהוג ע"פי דין, בצורה הכי מחמירה עם היועצים הכי טובים"

נוחי דנקנר בחתונת בנו הבכור של "הרנטגן", הרב יעקב איפרגן 9.6.2014. דרור עינב
נוחי דנקנר/דרור עינב

בביהמ"ש המחוזי בתל אביב נמשך היום (ה') הדיון במשפטו של איש העסקים נוחי דנקנר, המואשם בהרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות בפברואר 2012. היום מעידים חיים גבריאלי, מנכ"ל אי.די.בי, ואיש העסקים שמעון ויינטרוב.

"לאורך כל השנים, ההנחיות של דנקנר לקבוצת אי.די.בי היו לנהוג על פי דין, בצורה הכי מחמירה עם היועצים הכי טובים. זה היה ה-DNA שלנו. אי.די.בי פעלה כבית מרקחת". כך העיד היום (ה') גבריאלי, במשפט של מי שהיה הבוס שלו ובעלי הקונצרן.

גבריאלי עבד עם דנקנר מ-2001 ועד 2013 ובאופן אינטנסיבי, תחילה כעוזר אישי ואחר כך בתפקידים בכירים בקונצרן. "מטבע הדברים אחרי שנפרדנו מקצועית הקשר הידלל אבל זה לא משנה את ההערכה והאהבה שלי לנוחי", העיד גבריאלי. גבריאלי אישר לבא כוחו של דנקנר, עו"ד גיורא אדרת, כי "ההקפדה על מילוי כל ההוראות והכללים הייתה נר לרגליו של דנקנר וכי דנקנר הוא ההפך מ'שיטת הסמוך'. נוחי איש מאוד קפדן, יורד לפרטים וזו הייתה צורת הניהול שלו", אמר.

דנקנר מואשם בהרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות בסמוך להנפקת החברה בפברואר 2012, בצוותא עם הנאשם השני, מנהל ההשקעות איתי שטרום. זאת, לפי כתב האישום, כדי להגדיל את סיכויי הצלחת ההנפקה.

לפי האישום, להצלחת ההנפקה נודעה חשיבות מכרעת בעיני דנקנר, ו"כפועל יוצא מכך השקיע דנקנר מאמץ רב בקידום ההנפקה ובהבטחת הצלחתה, בין היתר באמצעות פגישות עם משקיעים פוטנציאליים ושכנועם להשתתף בה", לשון כתב האישום. לפי הנטען, הרצת המניות בוצעה באמצעות שורת עסקאות מתאומות שביצעו שטרום, בעלי חברת ISP, שותפו, עדי שלג, שהפך לעד מדינה בתיק, דרך חשבונות שלהם ושל קרוביהם.

בכתב האישום נטען כי בתקופת ההרצה שהתרכזה ב-3 ימי מסחר, דאג דנקנר שמקורביו, אנשי עסקים, ירכשו מחוץ לבורסה מניות במחיר נמוך מ"המריצים", כדי לא לגרום להם להפסדים.

דנקנר מצדו מכחיש את טענות המדינה נגדו. אחת מטענות ההגנה המרכזיות של דנקנר היא שהוא לא רקם שום תוכנית מרמה במחשכים, אלא בסך-הכול גייס את משפחתו וחבריו כדי שירכשו את המניות, והם נעתרו לבקשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully