וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכוי של 42% בלבד כי מניות אמריקאיות יכו את תשואות האג"ח ב-20 השנים הבאות

עפרה שלו

15.9.2002 / 11:57

כך עולה ממחקר של דויטשה בנק, שממצאיו עולים בקנה אחד עם דבריו של ביל גרוס, שהטיל ספק בהנחה כי מניות הן אפיק ההשקעה הטוב ביותר לטווח הארוך



מחקר חדש שנערך בדויטשה בנק מראה כי קיים סיכוי של 42% בלבד כי מניות אמריקאיות ישיגו תשואות גבוהות יותר מאג"ח במהלך 20 השנים הבאות. הסיכוי כי ב-20 השנים הבאות יכו המניות את אג"ח החברות, שמחירן זול בהרבה מזה של מניות, נמוך אף יותר, ומסתכם ב-23%.



במהלך העשור הבא, "מניות ייתפסו כהשקעות בעלות סיכון גבוה ותשואה נמוכה, ונהיה עדים לבריחה משמעותית ממניות לני"ע בעלי ריבית קבועה", אמר דויטשה בנק.



ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם דברים שאמר בשבוע שעבר ביל גרוס, שעומד בראש חברת ניהול קרנות האג"ח פימקו. גרוס, שעורר בדבריו רעש גדול, הטיל ספק בהנחה כי מניות הן אפיק ההשקעה הטוב ביותר לטווח הארוך. כדי להכות את תשואות האג"ח בעתיד, אמר, הדאו צריך לרדת קודם לאזור של 5,000 נקודות.



"המניות חייבות לרדת בשיעור משמעותי כדי שיוכלו להניב בשנים הבאות תשואות גבוהות יותר מאלה של איגרות חוב. תיקי אג"ח יניבו בשנים הבאות תשואה שנתית של כ-5%; האם מישהו יכול להתחייב שגם המניות יניבו תשואות כאלה?", שאל בציניות.



משקיעי מניות רבים החלו כבר ליישם את התפיסה החדשה. ביולי משכו משקיעים 52.6 מיליארד דולר מקרנות נאמנות של מניות - שיא של כל הזמנים. לעומת זאת, לקרנות אג"ח זרם הון ביולי הון של 28.1 מיליארד דולר, סכום המהווה גם הוא שיא היסטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully