וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברת החשמל באמת מסרבים לחבר מנויים?

הדי כהן

8.1.2015 / 14:06

תמוה: כיצד ייתכן שבימים האחרונים חוברו לרשת החשמל עשרות מערכות סולאריות למרות שביתת העובדים?

תחנת הכוח אורות רבין – חדרה. רויטרס
תחנת הכוח אורות רבין – חדרה/רויטרס

למרות שעובדי חברת החשמל הצהירו כי בזמן העיצומים הם אינם מוכנים לחבר מערכות סולאריות לרשת החשמל, ולמרות שיזמים רבים מחכים שיחברו אותם - חוברו בימים האחרונים עשרות מערכות סולאריות לרשת.

במכתב ששלח אתמול (ד') יהודה פוליאס, מנהל בחברת Commax Energy המתקינה גגות סולאריים, לארנון מעוז, מו"ל של מגזין תשתיות, טען כי חברת החשמל מסרבת לחבר את הלקוחות שלו לרשת החשמל.

"בשל עיצומים בחח"י ועומס רב על הבודקים, טרם בוצעו סיורים מקדימים אצל הלקוחות", הוא טוען במכתבו. "מספר פעמים תואמו בדיקות אולם אלו בוטלו על ידי חברת החשמל ברגע האחרון מסיבות של עיצומים ושל עומס של חיבורים למגורים".

מבדיקה שערכו "גלובס" ומגזין תשתיות עולה כי כמו פוליאס מצויים עוד יזמים רבים בניהם חברות כמו אנרפוינט ישראל, סולפוינט וסולגל. כמו כן, קיימים עשרות לקוחות קצה אשר ממתינים שיחברו אותם לרשת, אך ללא הצלחה. על מנת שאותם יזמים יוכלו לעשות זאת, הם זקוקים להירשם באתר חברת החשמל וכך להיכנס לתור. כמו כן, הם נדרשים להזמין עובד של חברת החשמל על מנת שיסייר בבית/מפעל עליו רוצים הלקוחות להתקין את הגג הסולארי.

בשבועיים האחרונים מצויים עובדי חברת החשמל בעיצומים, אשר במסגרתם הם לא מתקנים תקלות ובין היתר גם לא מעניקים את האישורים לחיבור אותן המערכות הסולריות הביתיות של עד 15 קילו-וואט.

לכן, תמהו פוליאס ויזמים רבים כיצד ייתכן שלמרות זאת השעון של חברת החשמל, המראה בכל יום כמה גגות חוברו, דווקא מראה שכן ניתנים אישורים להתקנת מערכות.

מהסתכלות באותו השעון בימים האחרונים עולה כי בשבוע האחרון בהם שבתו עובדי חברת החשמל, ירדו המכסות ב-756 קילו-וואט. במילים אחרות, בימים האחרונים חוברו כ-50 מערכות סולאריות, כל אחת עד 15 קילו-וואט.

"פניתי עם הנתון הזה לגורם בכיר בחברת החשמל ורציתי להבין איך יורדות המכסות בזמן שהעובדים מצהירים כי הם לא מוכנים לחבר גגות. הוא נבהל וניתק לי בפנים", אומר דני דנן, יזם נוסף המחכה לאישור של חברת החשמל.

עוד מוסיף דנן כי "כל יום בשבוע האחרון ירדו המכסות בכמה עשרות קילוואטים, ולאור השאלות של כל היזמים, אתמול באופן תמוה לא התעדכן השעון. אני מריח פה משהו חשוד. האם יש מישהו בחברת החשמל שמקבל כסף על חיבור חלק מהיזמים? זה משהו שצריך לבדוק אותו".

מחברת החשמל נמסר כי "ניצול המכסה למתקנים פוטו-וולטאים ביתיים מתבצע על-ידי מחלקים היסטוריים (קיבוצים שקיבלו מרשות החשמל אישור כניסה למתווה מחלקים היסטוריים), המטפלים ישירות בבקשות של צרכנים בשטחי החלוקה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully