וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה משיקה את יולו - סדרת מעדני חלב למבוגרים

אילנית חיות

11.1.2015 / 13:02

היקפו הכספי של שוק המעדנים עמד אשתקד על 445 מיליון שקל, והוא נשלט ע"י שטראוס. תנובה השקיעה 40 מיליון שקל במהלך. סמנכ"לית השיווק: "אנחנו פותחים קטגוריה שלא קיימת"

מעדן יולו של תנובה. גלובס
מעדן יולו של תנובה/גלובס

קבוצת תנובה רוצה נתח גדול יותר משוק המעדנים: היום (א') השיקה תשלובת החלב של הקבוצה סדרת מעדני חלב חדשה תחת המותג YOLO - קיצור של You only live once. מדובר ביצירת קטגוריה חדשה בשוק המעדנים הפונה למבוגרים, בזמן שכל המעדנים הקיימים בשוק פונים לילדים.

באמצעות ההשקה הנוכחית, תנובה מבקשת לקחת נתח גדול יותר משוק המעדנים, הנשלט באופן בלתי מעורער על-ידי קבוצת שטראוס, בעיקר בזכות כוחו העצום של המותג מילקי.

היקפו הכספי של שוק המעדנים עמד אשתקד על 445 מיליון שקל, כך לפי סטורנקסט. השוק חווה זה 3 שנים ירידה כספית וכמותית. לשם השוואה נציין כי בשנת 2011 הסתכם השוק ב-498 מיליון שקל, וב-3 השנים האחרונות הוא נשחק ב-10.6%. השחיקה הכמותית בתקופה זו הייתה גדולה אף יותר, והגיעה ל-12.7%.

אשתקד החזיקה שטראוס ב-67.3% מהשוק, ואילו תנובה החזיקה ב-20.3% בלבד מהשוק. השחקנית השלישית בשוק היא טרה, שהחזיקה ב-7.1% מהשוק.

שוק המעדנים כבר הוכיח שהוא שוק קשה לפיצוח. לאורך השנים, תנובה וטרה לא הצליחו לנגוס בשליטה של שטראוס בו, לאור היעדר היכולת להציע מוצר מנצח למילקי. גם השקת מעדן תואם מילקי של טרה, תחת המותג "מוו", לא חוללה מהפכה.

זו אולי הסיבה לכך שבתנובה ניסו לפתח את הקטגוריה בדרך שונה. לפי מחקרי החברה, למרות שכלל מותגי המעדנים פונים לילדים, מחצית הצריכה בפועל היא של מבוגרים.

תנובה השקיעה במהלך 40 מיליון שקל, שעיקרם הופנו לרכישת טכנולוגיה המתאימה לייצור המוצרים.

בתנובה מסרו היום (א') ל"גלובס" כי יעד המכירות של החברה לסדרת המעדנים החדשה עומד על עשרות מיליוני שקלים במחירים קמעונאיים, וכי החברה מצפה למכירות של יותר מ-100 מיליון שקל בשנה במחירי צרכן.

"זה יעשה מהפכה בשוק המעדנים", אומרת ענת גרוס-שון, סמנכ"לית השיווק של התשלובת. לדבריה, "מאז השקת יופלה, לא היה מהלך כזה גדול. זה יעיר את הקטגוריה. היום הצרכן שמחפש אלטרנטיבה הולך מחוץ למקרר החלב. הוא הולך היום לחטיף 'פסק-זמן' שעולה 10 שקלים ל-100 גרם, לשלגון 'מגנום' ולחטיפי השוקולד. אנחנו פותחים קטגוריה שלא קיימת".

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully