וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות השבבים וציוד התקשורת יורדות; לוסנט מאבדת 12%

יהודה שויצר

16.9.2002 / 23:32

לוסנט נפלה ב-26% ביום שישי לאחר אזהרת רווח; מדד מניות השבבים מאבד 3.5%; GE עולה ב-1% למרות הודעת ה-SEC על חקירה נגדה



שבוע המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים במניות הטכנולוגיה על רקע חשש מפני מבול נוסף של אזהרות רווח והערכה גורפת כי מלחמה קרובה עם עיראק היא בלתי נמנעת. את ירידות השערים מובילות מניות השבבים ששולחות את מדד המוליכים למחצה לירידה של כ-3.5%. מדד הדאו ג'ונס עולה בשיעור קל בהובלת מניות הקמעונאיות. מסחר דל נרשם במניות החברות הישראליות נוכח יום הכיפורים.



המלאי העסקי בארה"ב עלה בחודש יולי ב-0.4% - עלייה חדה מהתחזיות המוקדמות, כך עולה מנתונים שפירסמה ממשלת ארה"ב. מנתוני משרד המסחר האמריקאי עולה כי העלייה במלאי העסקי התבססה על עלייה חדה במכירות. מכירות בתי חרושת ורשתות קמעונאיות עלו בחודש יולי ב-1.2%, לאחר שעלו ב-0.3% ביוני.



ג'נרל אלקטריק תרכוש את עסקי הליסינג של דויטשה בנק בארה"ב תמורת 2.9 מיליארד דולר במזומן וכיסוי חובות. חטיבת הליסינג של דויטשה בנק מעסיקה כ-1,200 עובדים בארה"ב וחובותיה עומדים כעת על 2.7 מיליארד דולר. היום גם נחשף שה-SEC יחקור את מתן ההטבות המפליגות שהוענקו למנכ"ל הפורש של GE ג'ק וולש, למרות שמועצת המנהלים של החברה החליטה על ביטולן. מניות החברה עולות ב-1%.



מניות ציוד התקשורת יורדות על רקע חשש כי אזהרת הרווח החמורה שהנפיקה לוסנט בשבוע שעבר היא רק קצה הקרחון. לוסנט, שצללה בכ-26% בסוף השבוע, יורדת ב-12% נוספים. נורטל מאבדת 7% ואלקטל משילה 4%.



מניות השבבים מאבדות גובה בראשן אפלייד מטריאלס שמאבדת 2%. אינטל יורדת ב-6%, ורמבוס רושמת ירידה של 3%.



מניות הנפט רושמות מגמה מעורבת על רגע המתיחות הגואה בין ארה"ב לעיראק. אקסון מוביל רושמת ירידה של מחצית האחוז בעוד BP עולה בשיעור דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully