וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בארה"ב תחקור את מתן ההטבות יוצאות הדופן שקיבל מנכ"ל GE הפורש, ג'ק וולש

יהודה שויצר

16.9.2002 / 20:34

ההחלטה על קיצוץ הטבותיו של וולש הגיעה בעקבות חשיפתן על ידי ה"ניו יורק טיימס"; יקבל הטבות פרישה הדומות לאלו של קודמיו



רשות ני"ע בארה"ב תחקור את מתן ההטבות היוצאות דופן שקיבל מנכ"ל ג'נרל אלקטריק הפורש, ג'ק וולש. מועצת המנהלים של החברה החליטה לבטל את ההסכם שנחתם עמו ולהעניק לו הטבות פרישה הדומות לאלו של קודמיו. ההחלטה על קיצוץ ההטבות התקבלה בעקבות חשיפתן על ידי ה"ניו יורק טיימס".



ההטבות נחשפו בעת קריאת מסמכים שהגישה אשתו של וולש במסגרת תהליך הגירושים ביניהם. על פי הדיווח המקורי של ג'נרל אלקטריק, שילמה החברה לוולש חבילת פיצויים של 16.7 מיליון דולר (כולל שכר ובונוסים). ג'נרל אלקטריק דיווחה גם כי וולש ימשיך לייעץ לחברה ויקבל שכר של 86 אלף דולר בשנה.



אולם, ג'נרל אלקטריק לא דיווחה כי וולש המשיך ליהנות מההטבות שקיבל כמנכ"ל גם לאחר פרישתו. מסמכים שהוגשו ע"י אשתו, ג'יין, מלמדים כי וולש זכה לגישה למטוסי החברה, הורשה להשתמש בדירת החברה במנהטן, קיבל כרטיסים יקרים למשחקי ה"ניקס" וה"יו.אס.אופן" וחיבור לטלוויזיה בכבלים בכל אחד מארבעת הבתים שלו.



בנוסף, כללו תנאי הפרישה תשלומים עבור כל ההוצאות הקשורות בדירתו בניו יורק, החל ביין ומזון וכלה בכביסה, עיתונים ותמרוקים. עוד עלה מהמסמכים כי וולש המשיך לחייב את חשבון החברה על ארוחות במסעדות.



וולש - אגדה ב-GE



וולש, האגדה הגדולה ביותר במגזר העסקי בוול סטריט זה 20 שנה, פרש בתחילת ספטמבר 2001 מג'נרל אלקטריק, אחרי 41 שנים, מהן כ-20 שנה בתפקיד יו"ר ומנכ"ל. לנעליו הגדולות נכנס ג'ף אימלט, על רקע תהיות רבות בנוגע ליכולתו למלא בהצלחה את תפקידו של אחד המנהלים הנערצים בארה"ב.



וולש הצטרף לשורותיה של ג'נרל אלקטריק ב-1960 והחל לכהן כיו"ר ומנכ"ל לאחר 21 שנים. ג'נרל אלקטריק היתה כבר אז חברה מצליחה, אך תחת הנהגתו הפכה לחברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר. הכנסות החברה צמחו ל-129.9 מיליארד דולר ב-2000 לעומת 21 מיליארד דולר ב-1981, אז נטל וולש את שרביט ההנהגה.



בעשרים שנות כהונתו רשם וולש ארבעה הישגים עיקריים: הוא הפך את ג'נרל אלקטריק מחברה אמריקאית לקבוצה בינלאומית; הוא קידם את פעילות השירותים של החברה; הוא הטמיע את שש הסיגמות - תהליך סטטיסטי מורכב שהניב חיסכון עצום בעלויות; והוא אימץ את האינטרנט ככלי עבודה בכל מחלקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully