וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק מאבד 1.4%; טבע נסחרת במחיר שיא של שנה; צ'ק פוינט מאבדת כ-4%

שירלי יום-טוב

16.9.2002 / 20:56

הירידות בנאסד"ק - על רקע הורדות תחזיות של בתי השקעות לחברות שבבים; צורן ממשיכה לאבד גובה ויורדת בכ-2% לאחר ירידה של 12% ביום שישי;



יום המסחר הראשון לשבוע מתנהל ברובו תוך מגמה שלילית במדדים המובילים על רקע המשך החשש מעימות עם עיראק, כמו גם בעקבות דיווחים חדשים שהגיעו בסוף השבוע על מעצרים של מספר חשודים הקשורים ככל הנראה לארגון הטרור אל קעידה. זהו שבוע רביעי ברציפות של מגמה שלילית. מדד הנאסד"ק מאבד 1.4% לאחר מספר הורדות תחזיות של בתי השקעות לחברות שבבים, בהן טקסס אינסטרומנטס. הדאו ג'ונס ללא שינוי.



בסוף השבוע קיימו בכירים בממשל בוש, ובראשם מזכיר המדינה, קולין פאוול, ראיונות בתוכניות אירוח אמריקאיות. בוש ממשיך במסעו לקבלת לגיטימציה לתקיפה בעיראק, והעיראקים מצדם מכחישים כל קשר לפיתוח אמצעי נשק להשמדה המונית, כפי שטוענים בארה"ב. עיראק אומרת כעת כי תתיר כניסת משקיפים של האו"ם רק אם ארה"ב לא תנקוט בפעולה צבאית ובתנאי שהאו"ם יסיר את הסנקציות העומדות מעל המדינה. השבוע יעקבו בדריכות גורמים בשוק ההון אחר החלטת אופ"ק בדבר מכסות הנפט שצפוי הארגון להפיק. החלטה זו צפויה להתקבל במהלך השבוע והיא תרכז תשומת לב על רקע החשש מעליית מחירי הנפט.



גורם נוסף המוסיף היום לעצבנות בשווקים הוא מעצרם של חמישה אנשים על ידי ה-FBI על רקע חשד כי הם קשורים לארגון אל קעידה שביצע את פיגועי הטרור בדיוק לפני שנה. כך, נראה כי השווקים יושפעו השבוע במידה רבה מאירועים פוליטיים ולאו דווקא מאירועים כלכליים.



בוול סטריט בכלל ובין המניות הישראליות בפרט, יום המסחר מתנהל במחזורים נמוכים יחסית בשל יום הכיפורים. האתרים הכלכליים בעולם אף מציינים את היעדרם של הסוחרים היהודים הרבים בוול סטריט מזירת המסחר, דבר המשפיע על נפח המסחר המצומצם. לא מעט מניות ישראליות נסחרות ללא כל שינוי ורבות אחרות מרכזות מחזורים דלילים.



בין המניות שמרכזות תשומת לב נמצאת צורן שממשיכה גם היום לאבד גובה ויורדת כעת ב-2.2% למחיר של 11.3 דולר במחזור ממוצע. ביום שישי האחרון נחתכה המניה ב-12% וירדה למחיר של 11.6 דולר על רקע הורדת תחזיות מצד ESS - החברה המתחרה בצורן בשוק השבבים למכשירי DVD. בתגובה להודעת ESS הזדרז להוריד בית ההשקעות UBS את המלצתו למניית צורן מ"קנייה" ל"החזק". צורן נסחרת כעת לפי שווי שוק של 313 מיליון דולר. מאז תחילת הרבעון הנוכחי, ביולי, איבדה המניה כ-50% מערכה.



בין המניות הכבדות נרשמת בשעה זו מגמה שלילית אך מי שבולטת בעלייה חדה היא מניית טבע , הנסחרת כעת במחיר שיא של שנה. המניה מוסיפה כעת 0.9% למחיר של 69.4 דולר במחזור ממוצע המשקף לחברה שווי שוק של 8.9 מיליארד דולר. החברה ממשיכה לספק בשורות טובות מגזרת ה-FDA. ביום חמישי האחרון הודיעה טבע כי קיבלה אישור לשיווק התרופה ניזטידין לטיפול בכיב התריסריון, כמו גם על פסיקת בית המשפט לטובתה בעניין אי תקפות הפטנט של חברת התרופות אבוט על השילוב בין הרכיבים Hydrocodone bitartrate ו-ibuprofen, היוצרים את תרופת ה- Vicoprofen של החברה האמריקאית.



צ'ק פוינט יורדת בכ-4% למחיר 17.1 דולר ו מרקורי יורדת ב-2.8% למחיר של 23 דולר. קומברס מאבדת 1.7% למחיר של 7.7 דולרים ואמדוקס עולה ב-0.6% למחיר 7.3 דולרים, כולן במחזורים נמוכים מעט מהממוצע.



מניית אן.די.אס עולה כעת ב-2% למחיר של 7.8 דולרים, אם כי במחזור נמוך יחסית, לאחר שפתחה את המסחר במחיר שפל כל הזמנים - 7.6 דולרים, ששיקף לחברה שווי שוק של 407 מיליון דולר. בימים שמחים יותר בוול סטריט, בראשית שנת 2000, נשמה מניית אן.די.אס אוויר פסגות של ממש עת נסחרה בשיאה במחיר של כ-100 דולר. מאז תחילת שנת 2002 איבדה המניה כ-62%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully