וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג: פריגו יכולה להתאים לרכישה על ידי טבע

12.1.2015 / 12:28

בלומברג: טבע מעוניינת בהתרחבות בתחום ה-OTC, ובפריגו עשויה להיות התאמה טובה. אנליסט: רכישת פריגו תזניק את מניית טבע ב-30%

ג'וזף פאפא. גלובס,
ג'וזף פאפא/גלובס

פריגו ( 67,500 +0.96% ) יכולה להתאים לרכישה על ידי טבע ( 22,390 -0.13% ) , כך מפרסמת היום (ב') סוכנות הידיעות בלומברג. בידיעה נרחבת על טבע, כותבים בבלומברג כי החברה תצטרך "לקפוץ" על עגלת המיזוגים והרכישות בקרוב, בין היתר בשל תחרות גנרית מצד תרופות זולות יותר - תחרות שתתחיל כבר השנה לנגוס ברווחיה.

התופעה של פקיעת פטנטים וצמיחה מואטת אינה ייחודית לטבע, אך בעוד החברה הישראלית לא ביצעה שום רכישה משמעותית ב-2014, הרי שבשנה החולפת בוצעו בתעשיית התרופות העולמית עסקאות בהיקף של 234 מיליארד דולר.

ובכן, מדוע פריגו? בבלומברג מסבירים כי טבע מעוניינת בהתרחבות בתחום ה-OTC, ובפריגו עשויה להיות התאמה טובה. אפשרות נוספת שמצוינת היא החברה השבדית Meda AB.

"משקיעים רואים מה עושות העסקאות האלה על מחירי המניות של החברות הרוכשות. לטבע עסקים בריאים, אבל בסביבה הזאתת, אם אתה לא עושה עסקאות, אתה לא ממצה יתרונות מההזדמנויות שקיימות שם בחוץ. לטבע יש יכולות להוציא לפועל רכישה משמעותית, והתיזמון כעת נכון", ציינו ב-Gabelli & Co.

בחודש שעבר העריך אנליסט ברויאל בנק אוף קנדה כי רכישה פריגו תזניק את הרווחיות של טבע ותפחית את התלות שלה בקופקסון. הוא העריך כי עסקה שכזו תמומן 80% במזומן ב-20% במניות, והיא תזניק את מניית טבע ב-30%.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • פאיגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully