וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת בנק לאומי: סלינג'ר דורשת תשובות מהמוסדיים

רון שטיין

12.1.2015 / 14:58

הממונה על שוק ההון, החיסכון והביטוח במשרד האוצר פנתה היום למוסדיים: אם קיימתם דיון על הקנס שחויב בנק לאומי לשלם בארה"ב - העבירו לי מהר את הפרוטוקול וההחלטות; אם לא קיימתם דיון - יש לכם עד יום ראשון לעשות זאת

דורית סלינגר, הממונה על אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון, משרד האוצר. צילום: איל יצהר, גלובס
דורית סלינג'ר/גלובס, צילום: איל יצהר

פרשת בנק לאומי מסתעפת: אחרי שבנק ישראל, היועמ"ש ומבקר המדינה החלו בהליכי בדיקה בפרשה בה סייע לאומי ללקוחותיו בארה"ב להעלים מסים, פנתה היום (ב') דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, למוסדיים ולחברות הביטוח בבקשה לבקש הבהרות, מתוקף החזקתם במניות הבנקים.

"בהמשך להסכם הפשרה שחתם בנק לאומי עם רשויות החוק האמריקאיות במסגרתו ישלם הבנק עיצום כספי ואזרחי בסך כולל של כ-400 מיליון דולר בעקבות פעילותו מול לקוחות אמריקאיים, וכפועל יוצא מהחזקתכם במניות בנק לאומי בתיקי ההשקעות, נבקש לקבל התייחסות הדירקטוריון/ועדות ההשקעה באשר לאופן הפעולה למול הבנק, לרבות הטלת אחריות על נושאי המשרה בבנק באותם שנים", כתבה סלינגר במייל שהופץ היום למוסדיים וחברות הביטוח.

בנושא המייל נכתב: "בחינת הצורך בנקיטת צעדים מתוקף החזקה במניות בנק לאומי".

סלינגר הוסיפה במייל כי מבקשת את פרוטוקול הדיון במידה והנושא עלה לדיון בוועדות ההשקעה של המוסדיים וחברות הביטוח, כמו גם את ההחלטות שהתקבלו באותם דיונים.

"במידה והנושא טרם נדון נבקשכם לקיים דיון בהקדם ולהעביר את הפרוטוקול במייל חוזר עד ליום ראשון ה-18 בינואר 2015", נכתב בפנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully