וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות השבבים הורידו את הנאסד"ק ב-1.2%; צ'ק פוינט ירדה ב-4%

שירלי יום-טוב

16.9.2002 / 23:47

טבע הגיעה במהלך המסחר למחיר שיא של שנה; צורן ירדה בכ-2.5% במחזור גבוה לאחר ירידה של 12% ביום שישי; מרקורי ירדה ב-3.5%;



ביומו הראשון של שבוע המסחר הוכתרו מניות השבבים כ"כבשה השחורה" של מדד הנאסד"ק, זאת לאחר הורדת תחזיות למספר יצרניות שבבים על ידי בנקי השקעות, בהם מריל לינץ'. ירידות חדות נרשמו במניות השבבים ואלה גררו את מדד הנאסד"ק לירידה של 1.2%. את המסחר נעל המדד ברמה של 1,275 נקודות. מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה נפל ב-4.1% והוא קרוב מאוד כעת לשפל של 4 שנים. מדד הדאו ג'ונס הצליח לנעול בטריטוריה חיובית, על אף המתח בשווקים כתוצאה מעימות אפשרי עם עיראק. הדאו הוסיף 0.8% לרמה של 8,380 נקודות.



בסוף השבוע צפו אזרחי ארה"ב בתוכניות אירוח אמריקאיות בהם התראיינו בכירים בממשל בוש, ובראשם מזכיר המדינה, קולין פאוול. בוש ממשיך במסעו לקבלת לגיטימציה לתקיפה בעיראק, והעיראקים מצדם מכחישים כל קשר לפיתוח אמצעי נשק להשמדה המונית, כפי שטוענים בארה"ב. עיראק אומרת כעת כי תתיר כניסת משקיפים של האו"ם רק אם ארה"ב לא תנקוט בפעולה צבאית ובתנאי שהאו"ם יסיר את הסנקציות העומדות מעל המדינה. השבוע יעקבו בדריכות גורמים בשוק ההון אחר החלטת אופ"ק בדבר מכסות הנפט שצפוי הארגון להפיק. החלטה זו צפויה להתקבל במהלך השבוע והיא תרכז תשומת לב על רקע החשש מעליית מחירי הנפט.



גורם נוסף שהוסיף היום לעצבנות בשווקים היה מעצרם של חמישה אנשים על ידי ה-FBI על רקע חשד כי הם קשורים לארגון אל קעידה שביצע את פיגועי הטרור בדיוק לפני שנה. כך, נראה כי השווקים יושפעו השבוע במידה רבה מאירועים פוליטיים ולאו דווקא מאירועים כלכליים.



בוול סטריט בכלל ובמניות הישראליות בפרט, המסחר התנהל במחזורים נמוכים יחסית בשל יום הכיפורים. האתרים הכלכליים בעולם אף ציינו את היעדרם של הסוחרים היהודים הרבים מזירת המסחר, דבר שהשפיע על נפח המסחר המצומצם.



בין המניות שריכזו תשומת לב היתה צורן , שהמשיכה גם היום לאבד גובה ונעלה בירידה של 2.5% למחיר של 11.2 דולר במחזור גבוה. ביום שישי האחרון נחתכה המניה ב-12% וירדה למחיר של 11.6 דולר על רקע הורדת תחזיות של ESS - החברה המתחרה בצורן בשוק השבבים למכשירי DVD. בתגובה להודעת ESS הזדרז להוריד בית ההשקעות UBS את המלצתו למניית צורן מ"קנייה" ל"החזק". צורן נסחרת כעת לפי שווי שוק של 305 מיליון דולר. מאז תחילת הרבעון הנוכחי, ביולי, איבדה המניה כ-50% מערכה.



בין המניות הכבדות נרשמה היום מגמה שלילית אך מי שהצליחה לרשום עלייה מתונה היתה מניית טבע שאף הגיעה במהלך היום למחיר שיא של שנה. המניה נעלה לבסוף בעלייה של 0.1% למחיר של 68.9 דולר במחזור ממוצע המשקף לחברה שווי שוק של 8.8 מיליארד דולר. טבע ממשיכה לספק בשורות טובות מגזרת ה-FDA. ביום חמישי האחרון הודיעה כי קיבלה אישור לשיווק התרופה ניזטידין לטיפול בכיב התריסריון, כמו גם על פסיקת בית המשפט לטובתה בעניין אי תקפות הפטנט של חברת התרופות אבוט על השילוב בין הרכיבים Hydrocodone bitartrate ו-ibuprofen, היוצרים את תרופת ה-Vicoprofen של החברה האמריקאית. מתחילת השנה עלתה מניית טבע ב-12%.



צ'ק פוינט ירדה בכ-4% למחיר של 17.1 דולר ומרקורי ירדה ב-3.5% למחיר של 22.9 דולר. קומברס איבדה 0.9% למחיר 7.7 דולרים ואמדוקס ירדה ב-0.7% למחיר 7.2 דולרים, כולן במחזורים נמוכים מעט מהממוצע.



מניית אן.די.אס הוסיפה 2% למחיר של 7.8 דולרים, אם כי במחזור נמוך יחסית, לאחר שפתחה את המסחר במחיר שפל כל הזמנים - 7.6 דולרים, ששיקף לחברה שווי שוק של 407 מיליון דולר. בימים שמחים יותר בוול סטריט, בראשית שנת 2000, נשמה מניית אן.די.אס אוויר פסגות של ממש עת נסחרה בשיאה במחיר של כ-100 דולר. מאז תחילת שנת 2002 איבדה המניה כ-62%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully