וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: GE עלתה ב-3% ושלחה את הדאו לעלייה של 0.8%

שירלי יום טוב

17.9.2002 / 0:23

מדד המוליכים למחצה ירד בכ-4.1% לשפל של 4 שנים; לוסנט המשיכה את המומנטום השלילי לאחר שהשילה 26% ביום שישי וצללה ב-14%; הודעת אופ"ק שלחה את מניות הנפט מעלה

יום המסחר הראשון לשבוע זה נסגר בירידות שערים במניות הטכנולוגיה על רקע חשש מפני מבול נוסף של אזהרות רווח והערכה גורפת כי מלחמה קרובה עם עיראק היא בלתי נמנעת. את ירידות השערים הובילו מניות השבבים, ששלחו את מדד המוליכים למחצה לירידה של כ-4.1% - ולשפל של ארבע שנים. מדד הדאו ג'ונס עלה בשיעור של 0.8% בהובלת מניות GE. ירידה של 14% במניות לוסנט שלחה את הנאסד"ק לירידה של 1.2%.

המלאי העסקי בארה"ב עלה בחודש יולי ב-0.4% - עלייה חדה מהתחזיות המוקדמות, כך עלה מנתונים שפירסמה ממשלת ארה"ב. העלייה במלאי העסקי התבססה על עלייה חדה במכירות. מכירות בתי החרושת והרשתות הקמעוניות עלו בחודש יולי ב-1.2%, לאחר שעלו ב-0.3% ביוני.

ג'נרל אלקטריק תרכוש את עסקי הליסינג של דויטשה בנק בארה"ב תמורת 2.9 מיליארד דולר במזומן וכיסוי חובות. חטיבת הליסינג של דויטשה בנק מעסיקה כ-1,200 עובדים בארה"ב וחובותיה עומדים על 2.7 מיליארד דולר. היום גם נחשף שה-SEC יחקור את מתן ההטבות המפליגות שהוענקו למנכ"ל הפורש של GE, ג'ק וולש, למרות שמועצת המנהלים של החברה החליטה על ביטולן. מניות החברה עלו ב-3.1% ומשכו את הדאו מעלה.

מניות ציוד התקשורת ירדו על רקע חשש כי אזהרת הרווח החמורה שהנפיקה לוסנט בשבוע שעבר היא רק קצה הקרחון. לוסנט , שצללה בכ-26% בסוף השבוע, ירדה ב-14% נוספים במחזור עצום של 100 מיליון מניות. נורטל איבדה 5% וקורנינג השילה 3.5%.

מניות השבבים איבדו גובה, ובראשן אפלייד מטריאלס, שירדה ב- 3%. אינטל איבדה 2% ורמבוס רשמה ירידה של 3.5%.

ההודעה המרגיעה מאופ"ק כי יאפשר תפוקה סדירה של נפט בשילוב עם הכרזת ערב הסעודית כי תאפשר לארה"ב להשתמש בשטחה באישור האו"ם שלחו את מניות הנפט מעלה. אקסון מוביל עלתה ב-1%; BP התחזקה אף היא בשיעור דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully