וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסרת את ראשו של דנקנר אחרי שוויתרו לך על ההאשמות"

חן מענית

14.1.2015 / 15:43

משפט הרצת מניות אי.די.בי מתחמם ■ עדי שלג על ההוראה שקיבל להרים את המניה: "ברגע הראשון לא הסתכלתי על זה כפלילי. לקחתי את זה בקלילות". עוה"ד של דנקנר: "נראה לך שמישהו יכול להאמין לזה?"

עדי שלג. קרדיט: תמר מצפי, גלובס
עדי שלג/גלובס, קרדיט: תמר מצפי

לאחר שנחקר מוקדם יותר היום (ד') עדי שלג ע"י עוה"ד של איתי שטרום, החלה אחה"צ חקירתו הנגדית ע"י עו"ד גיורא אדרת, פרקליטו של נוחי דנקנר. שלג אישר כי הוא מעולם לא דיבר עם דנקנר, גם לא בימי הפעילות האסורה לכאורה.

"כל מה שאמרתי בביהמ"ש על דנקנר זה מדברים ששמעתי מאיתי שטרום", אמר שלג. שלג אישר גם כי הוא לא היה עד לשיחות בין דנקנר לאיתי בנוגע למניות אי.די.בי. לדברי אדרת, שלג אפילו אמר לחוקר רשות ני"ע שהוא מוכן ללכת למכונת אמת ולהעיד כי לא ידע על מעורבות דנקנר.

"המהפך שלך בנוגע למעורבות דנקנר חל רק אחרי שהפכת לעד מדינה וזה אחד הנושאים שהם במרכז המו"מ שהיה בינך לבין המדינה (בנוסף על גרסת שלג בנוגע להוראה לכאורה של שטרום על הרצת המניות - ח"מ)", אמר אדרת לעד המדינה.

"היו מספר נושאים שהתחייבתי לתת. אלה הם חלק מהנושאים", השיב שלג, ואדרת הטיח בו: "אתה החלטת לספק את ראשו של נוחי דנקנר בתמורה לכך שוויתרו לך ולרעייתך על ההאשמות נגדכם על פעילות לא חוקית של עסקאות מתואמות".

שלג ענה: "מעולם לא אמרתי שאתן את ראשו של נוחי דנקנר. אמרתי מה שאני יודע". לדבריו, הוא גם לא ידע האם יקבלו את העסקה עמו כשסיפר את מה שהוא יודע: "הבנתי שיש ראיות נגד נוחי, איתי ונגדי. זה היה המידע שהיה בידי. ברגע שהצעתי להם את מה שיש לי לספר להם הם הסכימו שאהיה עד מדינה".

שלג הודה כי חוקרי רשות ני"ע נופפו מולו בכך שיש להם ראיות מפלילות נגד רעייתו, וכי הוא דאג לה והתייסר בשל כך וזה היה אחד השיקולים האינטרסנטיים שלו בחתימה על הסכם עד מדינה.

שלג אישר בעדותו כי הוא מעולם לא פנה אל דנקנר בבקשת טובה תחת טובה, גם לא בתקופות בהן סבל מדוחק כלכלי והיה מובטל: "היום אתה בא לביהמ"ש ואומר שהצלת לאי.די.בי הגדולה את ההנפקה ובזכותך גייסו 300 מיליון שקל, אז למה מעולם לא פנית לדנקנר לעזרה?", שאל אדרת. שלג ענה: "חשבתי שאיתי יעשה את זה בשבילי".

בהמשך ציין כי היום הוא מתפרנס יותר טוב מאשר בתקופה שבה היה שותפו של שטרום: "הריחוק משטרום עושה טוב לקריירה. איתי היה שותף טוב וחבר שלי אבל עובדתית הקריירה שלי במצב יותר טוב היום".

"לקחתי את זה בקלילות"

עורך דינו של דנקנר התייחס לסוגיית הפגישה שנערכה או לא נערכה בין שטרום ושלג שעליה האריכה לחקור עורכת דינו של הנאשם השני ושאל את שלג האם הוא מסכים שהמסד לכל הגרסה שלו נגד הנאשמים זו הפגישה שערך עם שלג.

שלג אמר כי "אני לא יודע מה זה המסד לגרסה, אני יודע שנפגשתי עם איתי בבוקר ה-21 בפברואר והוא הורה לי להרים את המניה. איתי ישב מולי ואמר לי: 'עדי, תקנה דחוף מיליון שקל, תעשה הכול כדי שהנייר לא ירד. ברגע הראשון לא הסתכלתי על זה כפלילי. לקחתי את זה בקלילות".

אדרת: "עדי שלג, אתה סוחר ותיק בשוק ההון ויודע שעבירה של תרמית בניירות ערך היא אחת העבירות החמורות. איך זה שלא אמרת לו באותו הרגע 'איתי השתגעת'? איך זה יכול להיות שלא עוררת שום שאלה?".

שלג: "באותו רגע לא הסתכלתי על זה כעבירה פלילית ואחרי הבקשה של איתי יצאתי למערכה".

אדרת: "נראה לך שמישהו יכול להאמין לזה?".

שלג: "כך קרו הדברים. אם היו אומרים לי לקפוץ מהגג לא הייתי עושה את זה אבל את אותה משימה עשיתי. הייתי בנקודת חולשה ועשיתי את מה שביקש".

שלג עקץ את דנקנר: "אני לפחות החזרתי את הכספים לנושה"

"אני לא ארד ממך עד שתביא כסף הביתה. תיקח את זה בחשבון", כך כתבה מאיה שלג, רעייתו של עדי שלג, עד המדינה במשפטם של נוחי דנקנר ואיתי שטרום לבעלה במהלך ימי המסחר במניית אי.די.בי אחזקות ב-2012.

"הסיטואציה הזו מחזקת את הטענה שלנו כי כל מה שרצית זה להפיק רווח מרכישת המניות", הטיחה הבוקר (ד') עוה"ד איריס ניב-סבאג, המייצגת את שטרום, בשלג במהלך חקירתה הנגדית אותו.

שלג שלל את הדברים. "לא. אני עומד על דעת שאיתי קרא לי מהבית וביקש ממני להרים ולהשפיע על שער אי.די.בי אחזקות. המתודולוגיה שבחרתי בה היא לקנות היצעים", השיב שלג, שלגרסתו רכש מניות עבור החברה הפרטית של רעייתו "על הדרך" וכחלק משני לתוכנית המירמה הגדולה שרקמו לדבריו שטרום ודנקנר.

בדיון הקודם הודה שלג כי ניצל את המצב כדי לעשות לביתו אך הוסיף "עשיתי לעצמי 180 אלף שקל אבל לאיתי עשיתי 8 מיליון ולנוחי 320 מיליון".

במהלך הדיון תקף שלג את נוחי דנקנר אישית וכאשר נשאל על ידי ההגנה על מקרה שבו שוחח עם נושה שלו שלא החזיר לו חוב, אמר: "יושב פה באולם אדם שהבטיח כי 'לא תהיה בקבוצה שלי תספורת'. אני לפחות החזרתי את הכסף שלי לנושה שלי".

  • עוד באותו נושא:
  • עדי שלג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully