וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MSN העולמית רכשה רישיון שימוש בטכנולוגיה של חברת ג'ירפה הישראלית

יובל דרור

17.9.2002 / 7:35

ג'ירפה תספק שירותי ויזואליזציה למנוע החיפוש של מיקרוסופט המשולב ב-31 אתרי MSN בעולם וכן בדפדפן אינטרנט אקספלורר



חברת ג'ירפה (Girafa) הישראלית תספק שירותי ויזואליזציה למנוע החיפוש של מיקרוסופט, MSN Search, המשולב ב-31 אתרי MSN בעולם וכן בדפדפן האינטרנט של החברה, אינטרנט אקספלורר. ההסכם בין שתי החברות נחתם בשבוע שעבר וכבר ניתן להפעלה באמצעות הדפדפן.



ג'ירפה, שפיתחה טכנולוגיה להצגת תמונות מוקטנות (Thumbnails) של אתרי אינטרנט לצד כתובתם (URL), המאפשרת למשתמש לזהות בראייה את האתרים שהוא מחפש, נוסדה ב-99' בידי אלדד ברנון, שירלי רן ויובל ירום. מאז הקמתה גייסה כמיליון דולר ממשקיעים פרטיים, ולדברי ברנון, מנכ"ל החברה, אין היא מחפשת השקעות נוספות שכן זה כמה חודשים היא רווחית. ג'ירפה מעסיקה 14 עובדים במרכז פיתוח ברמת גן ובסניפיה בארה"ב וביפאן.



לצורך אספקת השירות מפעילה החברה מערך שרתים עולמי הסורק, מצלם, מאחסן ומנהל מיליוני דפי אינטרנט. הלקוחות הפוטנציאליים שלה הם חברות המפעילות מנועי חיפוש, אינדקסים ומאגרי מידע. בישראל משתמשים בשירותיה מנועי החיפוש של וואלה ונענע.



בשבוע שעבר התחילה מיקרוסופט לשלב את הטכנולוגיה של ג'ירפה במנוע החיפוש שלה, MSN Search, וב-31 אתרי MSN בעולם, בהם גם MSN ישראל. ברנון הסביר כי מיקרוסופט, המוכרת למפרסמים את דירוג תוצאות החיפוש, מעוניינת לגבות מחיר גבוה יותר מאתרים שתמונותיהם יוצגו בתוצאות החיפוש. לדבריו, הוא מנוע מלמסור פרטים על היקף העסקה, אך השלכותיה מהותיות, מכיוון שהמודל העסקי של החברה מבוסס על מכירת רישיון לטכנולוגיה על בסיס חודשי. הוא הוסיף כי ג'ירפה מנהלת מגעים עם חברות בארה"ב, באירופה ובאסיה המנסות את מוצרי החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully