וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה חיובית בשוקי ההון בעולם בעקבות הודעת ההרגעה של עיראק: הדולר ושוקי אסיה עולים, מחיר הנפט יורד

דפנה מאור

17.9.2002 / 11:02

עליות של 2% בחוזים על מדדי נאסד"ק 100 ו-S&P; עליות של כ-3% בטוקיו וקוריאה וציפיות לפתיחה דומה באירופה



מגמה חיובית נרשמת בשוקי ההון בעולם בעקבות הודעתה של עיראק כי תתיר לפקחי נשק של האו"ם להיכנס לתחומה. בבורסות אסיה נרשמות עליות שערים חדות - מדד הניקיי עולה ב-3.3% בבורסת טוקיו, והקוספי בקוריאה עולה ב-2.6%. הדולר התחזק מול הין, היורו ומטבעות אחרים, ובשוקי הנפט נרשמה צניחה של כ-5% במחירי החוזים על הנפט הגולמי. באירופה ציפיות לפתיחה חיובית חדה, ובחוזים על מדדי הנאסד"ק 100 וה-S&P 500 נרשמות עליות של כ-2%.



בורסת טוקיו רושמת עליות שערים בהובלת מניות היצוא, לאחר שהודעת עיראק הובילה לירידה בשער הין מול הדולר. בדומה לכך נרשמות עליות במניות הטכנולוגיה בקוריאה, אחת מהיצואניות הגדולות של דרום מזרח אסיה.



הדולר התרומם מול המטבעות העולמיים, בעקבות הסכמת עיראק להתיר לפקחי נשק של האו"ם לשוב לתחומה. ירידת החששות מפני עימות צבאי במפרץ הובילה את הין לירידה לשער של 122.76 ין לדולר לעומת 122.30 ין לדולר אמש. היורו נחלש ל-96.54 סנט לעומת 96.89 סנט אמש. במקביל נשמעה צפירת הרגעה בשוק הנפט ומחירי החוזים על הנפט הגולמי לאוקטובר, נחלשו בכ-5%, ל-28.31 דולר לחבית במסחר לאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק.



העימות בעיראק הפך לגורם בולט בשוקי ההון בימים האחרונים. סטיבן רואץ', הכלכלן הראשי של מורגן סטנלי, הזהיר כי עימות צבאי עם עיראק עלול להוביל למיתון חוזר בארה"ב, בעקבות זינוק במחירי הנפט. נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב, אלן גרינספאן, מיהר לסתור דברים אלה.



הבית הלבן הגיב להודעת עיראק באמרו כי על פי דרישת מועצת הבטחון של האו"ם, על עיראק לפרוק את נשקה. השפעתה הנוכחית של ההודעה של עיראק עשויה להתפוגג אם עיראק לא תממש את הבטחתה, הזהירו אנליסטים בשוקי ההון בעולם.



עליית הדולר מול הין נרשמה בפעם התשיעית מתוך עשרת הימים האחרונים, בין היתר על רקע לחצה של ממשלת יפאן לדכא את המטבע המקומי ולעודד בכך את היצוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully