וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: אישור עיראק להגעת פקחים הזניק את השווקים - הניקיי זינק ב-3.3%

יהודה שויצר

17.9.2002 / 9:50

את המגמה החיובית בטוקיו הובילו מניות היצואניות הגדולות על רקע החולשה בין; מניות חברות התעופה עלו לאור הערכה כי מחירי הדלק לתעופה יירדו



המדדים המובילים באסיה זינקו הבוקר לאחר שעיראק הודיעה כי תתיר כניסת פקחי נשק של האו"ם לתחומה. ההודעה של עיראק מסירה לעת עתה את החשש מפני מתקפה קרובה של ארה"ב על עיראק - מתקפה שעל פי התחזיות עלולה להוביל להעמקת המיתון הכלכלי בעולם. בטוקיו נסגר מדד הניקיי בעלייה של 3.3% - העלייה החדה מזה 6 שבועות, כשאת המגמה החיובית הובילו מניות החברות היצואניות הגדולות. בדרום קוריאה רשם מדד הקוספי עלייה של 3.1% ובטייוואן עלה ה-TWSE ב-4%.



שער הין היפאני צנח בשבועיים האחרונים לשפל של יותר משלושה חודשים על רקע התבטאויות בכירי הממשל ביפאן כי לא יהססו להורות על מכירה של המטבע היפאני בכדי לסייע ליצואניות מהמדינה. על רקע ההיחלשות, לשער של 122.7 ין לדולר, עלו מניות היצואניות, ובראשן מניות הרכב, בשיעור חד. מיצובישי זינקה ב-9%; הונדה עלתה ב-5.6%; טויוטה רשמה עלייה של 4.9%.



סוני, המייצאת חלק ניכר מתוצרתה לארה"ב, רשמה עלייה של 6.5%. קיוסרה התחזקה ב-3.4%.



מחירי הנפט צנחו בקרוב ל-5% לראשונה מזה ארבע שנים לאחר הודעת עיראק. החוזים על הנפט הגולמי לאוקטובר ירדו ל-28.31 דולר לחבית במסחר לאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק. הירידה במחירי הנפט הובילה לעליות חדות במניות חברות התעופה מתוך הערכה כי בקרוב תורגש גם ירידה במחירי הדלק לתעופה. מניית קוריאן אייר, המוביל הרשמי של דרום קוריאה, זינקה ב-8%; אווה איירווייס, חברת התעופה הטייוואנית, זינקה ב-6.7%.



היצוא מסינגפור צמח בחודש אוגוסט על רקע עלייה חדה במכירות הכימיקלים והמוליכים למחצה. יצוא מוצרים שאינם מוצרי נפט עלה ב-14.7% ל-8.6 מיליארד דולר. על רקע נתונים אלה רשם מדד הסטרייט טיימס עלייה של 1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully