וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: FXCM גייסה 300 מ' ד' וניצלה מפשיטת רגל

18.1.2015 / 10:50

מניית FXCM התמוטטה עד 90% במסחר המוקדם בוול סטריט ביום שישי - והמסחר לא נפתח. החברה גייסה הון ושלחה מייל לכל לקוחותיה: כספכם בטוח, ממשיכים לעבוד כרגיל. בלומברג: קרן גידור ענקית של אוורסט קרסה

חדר עסקאות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חדר עסקאות/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

השחקנים הגדולים בשוק המט"ח העולמי מלקקים את הפצעים מהחלטת הבנק המרכזי של שווייץ להסיר את התקרה מעל הפרנק, מהלך שהצית תנודות חריפות של עשרות אחוזים במטבע.

לאחר שבסופ"ש דווח על פשיטות רגל של ברוקרים גדולים במט"ח, כמו אלפרי, הודיעה חברת FXCM (סימול: FXCM), החברה הגדולה ביותר בשוק המט"ח הקמעונאי באסיה ובארה"ב, כי הצליחה לגייס 300 מיליון דולר ובכך היא ניצלה מפשיטת רגל. זאת, לאחר שהמהלך של הבנק המכזי של שווייץ העביר אותה להון עצמי שלילי של 225 מ' ד'.

חברת לוקדיה (Leucadia National Corp, סימול בוול סטריט: LUK) תלווה ל-FXCM 300 מיליון דולר כדי לעמוד בדרישות הרגולטוריות ולהמשיך לפעול. מניית FXCM התמוטטה עד 90% כמעט במסחר המוקדם בוול סטריט ביום שישי והמסחר בסופו של דבר לא התקיים בכלל במניה.

FXCM הודיעה ללקוחותיה אתמול על דבר ההלוואה והדגישה כי כספי הלקוחות בטוחים. במסגרת הסכם ההלוואה, לוקדיה, חברה בת של ג'פריס, תקבל תמלוגים אם FXCM תימכר.

אך כאן לא נגמרה הדרמה בשוק המט"ח. לפי דיווחים בתקשורת הזרה, המהלך של הבנק המרכזי השווייצרי הביא לפשיטת רגל של קרן הגידור Everest Capital's Global Fund, של קבוצת אוורסט המפורסמת, שניהלה נכסים ב-830 מיליון דולר.

לפי דיווח בסוכנות בלומברג, מנהל הקרן, מרקו דימיטרייביץ', הודיע על סגירתה לאחר שהפסיד כמעט את כל הכסף בעקבות התנודות בפרנק השווייצרי. הקרן הוקמה לפני כ-3 שנים.

אוורסט לא הגיבה לידיעה ובבלומברג צוין כי היא עדיין מנהלת נכסים ב-2.2 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • מט"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully