וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לתביעה ייצוגית נגד בנק טפחות

אמיר טייג

17.9.2002 / 8:48

הסכום מוערך ביותר מ-80 מיליון שקל; הלקוח טוען כי הבנק לא ערך כראוי את חישוב החזר למשכנתא ולא עמד בהנחיות משרד השיכון

בנק טפחות מודיע היום כי נגד הבק הוגשה תביעה, אשר צורפה לה בקשה להכרה כתביעה ייצוגית בסכום המוערך ביותר מ-80 מיליון שקל. התביעה, על סך 1,944 שקל, הוגשה על ידי אחד מלקוחות הבנק אשר טוען כי בנק טפחות לא ערך כראוי את חישוב החזר ההלוואה למשכנתא, אותה לקח במהלך שנות ה-80. לטענת הנהלת הבנק, טפחות נהג כראוי בכל הנוגע לחישובי החזרי ההלוואה, ואין מקום להכיר בתביעה זו כייצוגית.

על פי טענות התובע, הבנק לא עמד בהנחיית משרד השיכון, אשר פורסמה בשנת 1985, ועיקרה הקטנת תשלומי המשכנתא במשך ששת חודשי ההחזר הראשונים, ודחיית החזר סכום זה למהלך השנתיים האחרונות של ההלוואה. הנחיה זו תפקידה היה במקור להקטין את תשלומי ההלוואה אשר תפחו בעקבות קצב האינפלציה הגבוה אשר רווח בתקופה זו, תוך הנחה כי האינפלציה צפויה להתמתן בהמשך חיי ההלוואה. ההנחיה תקפה על כל הבנקים למשכנתאות.

יועצה המשפטי של טפחות, עו"ד אליעזר וולף, מציין כי התובע הגיש את טענותיו בפני הבנק כבר בשנת 1989 ורק עכשיו החליט להעביר טענותיו בפני בית המשפט, ולפיכך, להערכת וולף, התביעה סובלת מהתיישנות. כמו כן, אומר וולף כי הבנק יגיש את התנגדותו לבית המשפט, גם נגד התביעה עצמה, וגם נגד הבקשה לתביעה ייצוגית. "בדקנו שוב ושוב את שיטת חישוב התשלומים בתקופה זו, והגענו למסקנה כי אין מקום לתביעה", אומר וולף, ומעריך כי לתביעה "אין סיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully