וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית היום: צונחת עוד 42% בעקבות פעולת אפל

קובי ישעיהו

18.1.2015 / 11:14

בסומוטו מעריכים כי היקף של כ-25% מהכנסותיה בשנת 2014 נובעות מהתקנת התוכנה Omnibar בדפדפן ספארי של אפל. עם זאת, "להערכת החברה נכון להיום, ההשפעה על הכנסותיה בשנת 2015 צפויה להיות נמוכה משמעותית משיעור זה"

בן גירון. יח"צ, גלובס
בן גירון/גלובס, יח"צ

מניית סומוטו ( 164 -47.15% ) צונחת היום (א') במחזור גבוה, לאחר שהחברה פרסמה הלילה עדכון נוסף בנוגע למגעים שלה עם אפל.

ביום חמישי הופסק המסחר במניות סומוטו לאחר שהחברה דיווחה על דבר קבלת הודעה אוטומטית מאפל על ביטול החתימה הדיגיטלית של ג'ניו. סול צבי, מנכ"לית Genieo, קיבלה הודעה אוטומטית מאפל לפיה בוטלה החתימה הדיגיטלית המאושרת שבידיה לג'ניו.

החברה ציינה אז כי ההודעה התקבלה על ידי ג'יניו ללא מתן הסברים לביטול וללא מתן התראה מראש על ידי אפל. החברה ציינה כי היא מתכוונת לפנות לאפל באופן מידי על מנת לבחון את אפשרות ביטול ההחלטה כאמור, או לבחון את משמעות ההחלטה, לרבות השלכותיה העסקיות.

הלילה עדכנה סומוטו כי אפל הודיעה לחברה שהנושא מצוי בבדיקה, וג'יניו מצפה לקבל את תשובת אפל בזמן הקרוב.

עוד מציינים בסומוטו כי "החברה מעריכה כי הסיבה להודעת אפל נוגעת לכמות תלונות גבוהה של משתמשי קצה, אשר נובעת בין היתר מההיקף הגדול של התקנת תוסף החיפוש Omnibar בדפדפן ספארי. ג'יניו קיימה בעבר שיחות עם אפל מתוך כוונה לתת מענה לתלונות אלו, ובעקבות כך אף ביצעה התאמות מסוימות בתוסף. לג'יניו לא ניתנה כל אינדקציה ו/או אזהרה בדבר כוונת אפל לפעול לביטול החתימה הדיגיטלית".

החברה מבקשת להבהיר כי היא "ממשיכה להפיץ את מוצריה, לרבות מוצרי ג'יניו, הרצים על מערכת ההפעלה של אפל, ומכאן שההשפעה האפשרית על הכנסות החברה מוגבלת להכנסות החברה מתוכנת Omnibar בדפדפן ספארי של אפל".

בסומוטו מעריכים כי היקף של כ-25% מהכנסותיה בשנת 2014 נובעות מהתקנת התוכנה Omnibar בדפדפן ספארי של אפל. עם זאת, "להערכת החברה נכון להיום, ההשפעה על הכנסותיה בשנת 2015 צפויה להיות נמוכה משמעותית משיעור זה".

בסוף חודש אוגוסט האחרון השלימה סומוטו את רכישת Genieo, לאחר שבעלי המניות שלה אישרו את הרכישה תמורת 34.1 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • סומוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully