וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן פימי מצרפת את לני רקאנטי לגרעין השליטה בחברת ליפמן

אילן מוסנאים

17.9.2002 / 10:19

מז-אופ שבשליטת קרן פימי תחזיק בנאמנות בכ-48.2 אלף מניות של ליפמן עבור רקאנטי; תחזיק בנאמנות מניות גם עבור מוטי גורפונג ואמיר רהב מבעלי השליטה בתדאה

חודש לערך לאחר שחברת מז-אופ החזקות, שבשליטת קרן פימי, רכשה מהאחים אהרון ורמי ליפמן ומזאב קופף חלק מהחזקותיהם (12.27%) בחברת ליפמן , היא מצרפת שותפים חדשים לגרעין השליטה. נזכיר כי באוגוסט רכשה מז-אופ 1.35 מיליון מניות של ליפמן תמורת כ-22.7 מיליון דולר. העסקה בוצעה לפי מחיר מניה של 16.75 דולר, שהיה גבוה בכ-3% ממחירה של מניית ליפמן בבורסה.

ליפמן דיווחה היום על משקיעים חדשים שהחלו להיות בעלי עניין בה: לני רקאנטי, מבעלי השליטה בקבוצת אי.די.בי, מרדכי גורפונג, בעל השליטה בחברת תדאה, ואמיר רהב ממייסדי תדאה. השלושה רכשו יחד כ-116 אלף מניות של ליפמן. נציין כי ההחזקה מסתכמת בכ-1% ממניות ליפמן, והם נחשבים לבעלי עניין בה, מתוקף האחזקה של מז-אופ.

מז-אופ תחזיק בנאמנות כ-48.2 אלף מניות עבור רקאנטי ומספר מניות זהה בעבור גורפונג, ובנוסף קיבל כל אחד מהשניים אופציה לרכישת עוד 15 אלף מניות. החברה תחזיק בנאמנות 19.3 אלף מניות, עבור אמיר רהב, שמחזיק באופן ישיר בכ-240 מניות. בנוסף, קיבל רהב אופציה לרכישה של עוד 6,000 מניות.

בהנחה שהמניות הועברו לידי הרוכשים במחיר דומה למחיר בו נרכשו על ידי פימי, הרי שהעלות עבור רקאנטי וגורפונג נאמדת בכ-807 אלף דולר, ואילו המחיר שרהב שילם מסתכם בכ-327 אלף דולר.

נזכיר כי בעלת המניות הגדולה ביותר בליפמן היא חברת מבטח שמיר, שבשליטת מאיר שמיר. עם זאת מבטח שמיר וקרן פימי, הגיעו להסכמה בנוגע להסדרת השליטה בחברה. שתי החברות יצביעו במשותף בכל הנוגע למינוי דירקטורים. בנוסף מסרו החברות, כי יפעלו במשותף על מנת שהחברה תחלק דיווידנד במשך ה-5 שנים הקרובות במזומן, בסכום שלא יפחת מ-4.5 מיליון דולר בשנה - ושיממן כפי הנראה את הוצאות המימון של קרן פימי.

ליפמן סיימה את הרבעון השני של שנת 2002 עם הכנסות של כ-94.8 מיליון שקל, גידול של כ-60% לעומת הכנסותיה ברבעון השני של שנת 2001. בשורה התחתונה הרוויחה החברה ברבעון החולף כ-28.7 מיליון שקל, עלייה של מאות אחוזים לעומת רווח של כ-2.8 מיליון שקל שהושג ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully