וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמירה שוקי הון משלימה הנפקת אג"ח מגובה בנכסים ב-100 מיליון שקל לחברות הליסינג ניו-קופל ואופרייט ליס

גולן פרידנפלד

17.9.2002 / 14:17

מנכ"ל השמירה שוקי הון: החברה חתמה הסכמי מסגרת לביצוע איגו"ח עם מספר חברות מובילות מתחום הנדל"ן ובהיקף של 250 מיליון שקל



חברת השמירה שוקי הון, מקבוצת השמירה, משלימה בימים אלו הנפקת אג"ח המגובה בנכסים (איגוח) בהיקף של 100 מליון שקל לחברות הליסינג ניו-קופל ואופרייט ליס.



משמעות תהליך האיגו"ח (Securitization) הינו הנפקת איגרות החוב המגובה בתזרים מזומנים של החברה המנפיקה. מנכ"ל השמירה שוקי הון, שאול מנוביץ', ציין כי השמירה שוקי הון כבר חתמה על הסכמי מסגרת לביצוע איגו"ח עם מספר חברות מובילות מתחום הנדל"ן, סליקת כרטיסי האשראי וחברות שירותים נוספות. מנוביץ' העריך כי עד סוף השנה תנפיק השמירה אג"ח מגובה בכנסים בהיקף של 250 מיליון שקל.



הנפקת איגרות חוב מגובות בנכסים מהוות פיתרון למצוקת האשראי במשק. הבנקים נמצאים קרוב ליחס הלימות ההון שלהם ונוהגים במשנה זהירות בכל מה שקשור למתן אשראי. גיוס הון בשוק הכספים גם הוא לא עניין שבשגרה, לאור הריבית הגבוהה במשק ואלטרנטיוות ההשקעה שיש לגופים המוסדיים על פני ההשקעה בהנפקות אג"ח של החברות הבורסאיות.



הנפקת מניות בתקופה זו היא נדירה במיוחד על רקע מצבו של שוק ההון המקומי, ולפיכך המכשיר הפיננסי שניקרא איגו"ח מהווה אלטרנטיווה לגיוס הון על ידי החברות המנפיקות. בארה"ב מגיע היקף שוק האיגו"ח למאות מיליארדים של דולרים, ובאחרונה חל גידול בשימוש במכשיר זה גם באירופה. שווי העסקות החדשות צפוי להגיע בשנת 2002 לכ-100 מיליארד דולר.



עסקת האיגו"ח הראשונה בישראל בוצעה באוקטובר 2001 על ידי חברת מכתשים אגן בהיקף של 150 מיליון דולר. החברה, שביקשה להגדיל את היתרות הנזילות שלה, מכרה תיקי לקוחות לבנק אוף אמריקה עד לתקרה של 150 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully