וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: הירידה הצפויה בפקדונות ובאשראי לציבור - תגביל את הצמיחה בהכנסות המימון של הבנקים בישראל

אמיר טייג

17.9.2002 / 11:22

עם זאת, "בנק הפועלים מהווה הזדמנות השקעה טובה לטווח הארוך"; מותירים את המלצתם על "קנייה" ומעניקים מחיר יעד של 8.9 שקלים, כ-15% מעל מחיר השוק



"רמת החובות הבעייתיים של הבנקים צפויה להישאר ברמה הנוכחית, כל עוד יציאת השוק הישראלי ממיתון אינה נראית באופק", כך אומרת רונית גודמן מבית ההשקעות נשואה זנקס. גודמן מעריכה כי הצמיחה בסעיף פקדונות הציבור שנרשמה במחצית הראשונה של השנה בבנק הפועלים, נגרמה על ידי השלוחה בארה"ב, בנק סגנצ'ר, ולא משקפת את המגמה בשוק הישראלי. למרות זאת, מעריכה גודמן כי בנק הפועלים מהווה הזדמנות השקעה טובה לטווח הארוך, מותירה המלצתה לבנק על "קנייה", ומעניקה מחיר יעד של 8.9 שקלים, כ-16% מעל מחיר השוק.



להערכתה, סך הפקדונות במערכת הבנקאית בישראל נמצא במגמת ירידה נוכח העברות כספים ותוכניות חיסכון לטובת קרנות נאמנות, החזר חובות, צריכה והעברות כספים לחשבונות בחו"ל. הירידה בפקדונות הציבור ובהיקף האשראי שמאפיין את ענף זה תקופת מה, צפויה להגביל את הצמיחה בהכנסות המימון.



נוכח האקלים הכלכלי בישראל, ההפרשות לחובות מסופקים צפויות להישאר ברמתן הנוכחית, גם במחצית השנייה של שנת 2002. להערכת גודמן, בנק הפועלים צפוי להפריש כ-0.8% עד 0.9% מהאשראי לציבור כחובות אבודים. לפיכך, רווחי הבנק צפויים להישאר ברמה של המחצית הראשונה של 2002. עוד מזכירה גודמן, כי הממונה על הבנקים הורה לבנק למחוק כ-250 מיליון שקל, אם לא יצליח למכור החזקותיו בכור עד תום הרבעון הראשון של שנת 2003.



עוד מעריכה גודמן, כי הבנק לא יחלק דיווידנד בשנת 2002, יבחר לעמוד בהנחיית המפקח על הבנקים. עמדה זו מנוגדת לעמדת בתי ההשקעות האמריקאיים, גולדמן זאקס ומריל לינץ', המחזיקים בדעה כי הבנק יחלק דיווידנד בסך בין 400 ל-500 מיליון שקל בשנת 2002. תעשיות מלח , של משפחת דנקנר, המחזיקה בנק הפועלים צפויה לפרוע את הלוואת הגישור שלקחה מבנק לאומי על סך 57 מיליון שקל, באוקטובר הקרוב. ללא חלוקת דיווידנד בשנת 2002, הדנקרים עשויים להתקשות לעמוד בתשלום זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully