וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן אנד ברדסטריט העולמית: הרגיעה הבטחונית מרמזת על סיכוי להיחלצות ישראל מהמשבר הכלכלי

אמיר טייג

17.9.2002 / 11:37

לא משנים את סיכון האשראי של ישראל באוגוסט; מעריכים כי השפעות עולמיות, כגון היציאה מהמיתון בארה"ב, לא ישפיעו בשלב זה על המשק הישראלי



הרגיעה הביטחונית ביולי ואוגוסט 2002, לעומת המצב הבטחוני הקשה ששרר בשנתיים האחרונות, מרמזת על סיכוי להיחלצות כלכלת ישראל מהמשבר, כך כותבים כלכלני דן אנד ברדסטריט העולמית. מניתוח נתוני חודש אוגוסט 2002, כותבים בדן אנד ברדסטריט כי "כלכלת ישראל נמצאת אומנם בסיכון מתמשך ובשל כך יש אזהרה מסוימת ללקוחות החברה ברחבי העולם להימנע מחשיפת יתר מול עמיתיהם הישראלים, אך ככלל, לא חל שינוי במעמדה של ישראל לעומת החודשים הקודמים של 2002".



כלכלני חברת הדירוג האשראי מעריכים כי השפעות עולמיות, כגון היציאה מהמיתון בארה"ב, לא ישפיעו בשלב זה על המשק הישראלי. זאת, משום שאין צפי לחיסול המשבר הכלכלי בישראל, או להפסקת מצב הלוחמה עם הפלשתינאים. הצמיחה הישראלית תוגבל גם בשל העובדה שהביקושים הגלובליים ממשיכים להישען על מוצרי הכלכלה המסורתית ופחות על היי-טק, שהוא ענף היצוא המוביל של ישראל.



באוגוסט הוציאו לראשונה מומחי החברה את האינדיקטור המראה כי כלכלת ישראל נמצאת תחת לחץ כלפי מטה, כפי שהיה בכל החודשים מאז החלה האינתיפאדה. כלומר, פרופיל הסיכון הכולל של המדינה הוא ללא שינוי באוגוסט, לא לחיוב ולא לשלילה.



בשנת 2002 הצמיחה תסתכם בגידול שלילי של 1%, כך מעריכים בדן אנד ברדסטריט. כמו כן, מעריכים כי שיעור אינפלציה בשנת 2002 יסתכם ב-7.3% לפחות. כמו כן, מעריכים כי הגירעון בתקציב השנה יהיה 5.7% מהתמ"ג. הערכות אלו הן שליליות מעט יחסית להערכות המקובלות בשוק ההון הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully