וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבטח שמיר מממשת החזקות באלוני חץ: תמכור 18.6% מהמניות בכ-55.4 מ' ש'

אלי דניאל

17.9.2002 / 10:31

הרוכשים - נתן חץ ומשפחת ורטהיים; מבטח שמיר עתידה לרשום רווח הון של כ-11 מיליון שקל; העסקה מתבצעת לפי שווי חברה של כ-297 מיליון שקל - 8% מעל מחיר השוק



עוד לא עבר שבוע מאז הודיעו מאיר שמיר ואשטרום תעשיות על רכישת חלקה של כלל תעשיות בחברת מבטח שמיר , והנה הבוקר מודיעה חברה זו על עסקת ענק במסגרתה היא מוכרת את מרבית החזקותיה בחברת הנדל"ן המניב אלוני חץ , לנתן חץ ולמשפחת ורטהיים, בתמורה לכ-55.4 מיליון שקל.



מבטח שמיר תעביר לידי הרוכשים כ-8.65 מיליון מניות אלוני חץ, המהוות כ-18.6% מהון המניות של החברה (כ-81.2% מהמניות שמוחזקות כעת על ידי מבטח שמיר), לפי מחיר של 6.4 שקלים למניה. עסקה זו משקפת לאלוני חץ שווי חברה של כ-297 מיליון שקל - 8% מעל מחיר השוק שלה.



יצוין כי הרכישה נעשית ע"י נתן חץ ומשפחת ורטהיים בחלקים שווים, כך שעם השלמתה, עתיד נתן חץ להחזיק בכ-34.9% מהון המניות של אלוני חץ, בעוד שמשפחת ורטהיים תחזיק, באמצעות חברת מ.ורטהיים (אחזקות), בכ-32.4% ממניות החברה. אבירם ורטהיים עצמו מחזיק במישרין בכ-3.6% נוספים ממניות אלוני חץ.



מועד ההשלמה (Closing) של העסקה נקבע ל-30 באוקטובר 2002, ועם סיומה עתידה מבטח שמיר לרשום רווח הון של כ-11 מיליון שקל. כמו כן, מבטח שמיר והרוכשים חתמו על הסכם אופציה לפיו ניתנה לחברה אופציית מכר (PUT) הניתנת למימוש עד לתום שנת 2003, למכירת יתרת 2 מיליון המניות שייוותרו בידיה, לפי אותו מחיר, בתוספת הפרשי הצמדה למדד ספטמבר 2002 ובניכוי דיווידנדים אשר ישולמו ע"י אלוני חץ החל מנובמבר 2002.



מאיר שמיר, יו"ר מבטח שמיר, מסר כי "בכוונת החברה להשביח את החזקותיה בהשקעותיה הקיימות וכן להיות ערוכה, במידת האפשר, להשקעה בהזדמנויות עסקיות חדשות".



נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ, התייחס לעסקה ומסר ל-TheMarker כי "נוצרה לנו הזדמנות לרכוש את החבילה של מבטח שמיר, והחלטנו שבמחיר הזה אנחנו מוכנים לכך. המחיר ששילמנו הוא ברמה בה החברה טרם היתה. מחיר זה לא כולל פרמיית שליטה, כי אני ומשפחת ורטהיים כבר מחזיקים בשליטה בחברה, והוא נובע מכך שבשוק, לא היתה בידינו אפשרות לרכוש חבילת מניות כה גדולה".



חץ הוסיף כי "העסקה מעידה על האמון הרב שלנו בחברה, ולדעתנו מבטח שמיר קיבלה מחיר הוגן עבור המניות. לדעתי, ההשקעה באלוני חץ היתה טובה מאוד מבחינת מבטח אשר מלבד רווח ההון שיווצר לה היא גם קיבלה ממנה במהלך הזמן גם דיווידנדים". לדבריו, "גורם נוסף שהשפיע על העסקה היה רצונם של הרוכשים להימנע מדילול אפשרי בחברה, וזאת בשל כך שבשוק ישנה סדרה גדולה של איגרות חוב להמרה, המצויות קרוב לכסף, וקיים סיכוי רב שחלקן הגדול יומרו למניות".



על האפשרות כי כעת יבחרו בעלי השליטה להכניס לחברה שותף נוסף אמר חץ כי "כרגע, אין לנו כל כוונה להכניס שותף נוסף. ככה זה היה מאז ומעולם כשאני ומשפחת ורטהיים החזקנו בשליטה בחברה".



אלוני חץ סיימה את הרבעון השני של שנת 2002 עם רווח נקי של כ-12.1 מיליון שקל, קיטון של כ-15% לעומת רווח רבעוני של כ-14.3 מיליון שקל אותו היא השיגה ברבעון המקביל. השורה העליונה של החברה הצביעה על גידול של כ-20%, בשעה שההכנסות צמחו לכ-40.9 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully