וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום אמצעי התשלום ממשיך זה החודש השני ברציפות - ירדו באוגוסט ב-1% בעקבות הריבית הגבוהה

אמיר טייג

17.9.2002 / 12:22

סך המזומנים והעו"ש שבידי הציבור הסתכם ב-31.4 מיליארד שקל - עלייה של 10.9% ב-12 החודשים האחרונים; צפי האינפלציה של שוק ההון עומד על 2% בשנה הקרובה



בחודש אוגוסט המשיכו להצטמצם אמצעי התשלום שבידי הציבור ב-1% נוסף, לרמה של 31.4 מיליארד שקל, זה החודש השני ברציפות. ביולי הצטמצמו אמצעי התשלום (M1 - מזומנים ועו"ש) ב-3.3%. מגמת הצמצום החלה ביולי השנה, בעקבות סדרה של העלאות הריבית בנק ישראל, לאחר שאמצעי התשלום עלו בשנה שקדמה ליולי ב-21.8%. עלייה זו מהווה גורם אינפלציוני, ומדאיגה את כלכלני בנק ישראל.



למרות הירידה בחודשיים האחרונים, חלה עלייה של 10.9% באמצעי התשלום ב-12 החודשים האחרונים. אם תימשך מגמת ההצטמצמות, הדבר יעיד על אפקטיוויות המדיניות המוניטרית של בנק ישראל, ובשילוב עם מדדי אינפלציה נמוכים, עשויה להביא למיתון המדיניות המוניטרית המרסנת.



עוד עולה מהדיווח של בנק ישראל, כי ציפיות האינפלציה בשוק ההון ל-12 החודשים הקרובים ירדו ל-2.0% בחודש אוגוסט, לעומת 5% בחודש יוני, בו התחוללה סערה בשוק האג"ח ובשוק המט"ח, וציפיות האינפלציה הגיעו לשיא של יותר משנתיים וחצי. הירידה בציפיות האינפלציה היא תוצאה של סדרת העלאות הריבית החדות, שגרמה לייסוף בשער השקל. גם ממוצע תחזיות הכלכלנים עומד על 2% אינפלציה בשנה הקרובה.



כלי הריבית של בנק ישראל משפיע על רמת הריבית קיצרת הטווח, במטרה להקטין את רמת אמצעי התשלום שבידי הציבור, ובכך לייקר את מקורות ההשקעה. הריבית הגבוהה הגדילה את אטרקטיוויות ההשקעה באפיקי האג"ח ולפיכך, הציבור הזרים מזומנים מחשבונות העו"ש להשקעות מעט ארוכות טווח של עד 3 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully