וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילת קונה שקט: העבירה למחזיקי האג"ח תשלום של 7.5 מיליון דולר על אף שטרם הגיעה עמם להסדר כולל

גתית פנקס

17.9.2002 / 12:58

התשלום הבא למחזיקים יבוצע במארס 2003, ועד אז מקווה החברה להשיג הסדר באמצעות פרופ' סוארי המייצג את המחזיקים; החוב למחזיקים הוא 350 מ' ד' והקופון הוא של 4.25%



על אף ההערכות בשוק לפיהן חברת גילת לוויינים תימנע מתשלום חובותיה למחזיקי האג"ח כל עוד אינה מגיעה עמם להסדר כולל, החברה שילמה ב-15 לספטמבר סכום של 7.5 מיליון דולר למחזיקי האג"ח שלה. יש לציין, כי הסכומים אומנם מופיעים בחשבונות הלקוחות אצל הברוקרים בצד הזכות, אולם כדי לדעת בצורה סופית האם גילת העבירה את הסכום כולו יש להמתין לסליקה מלאה. את תגובת גילת לוויינים לא ניתן היה להשיג.



בסיום הרבעון הראשון יתרות המזומן של גילת הסתכמו ב-91.7 מיליון דולר, בעוד שהתחייבויותיה הכוללות היו 655 מיליון דולר - מתוכם 350 מיליון דולר באג"ח להמרה. התשלום הנוכחי שביצעה החברה למחזיקי האג"ח הינו חצי מהקופון של האג"ח - 4.25% (החצי השני משולם ב-15 במארס, 7.5 מיליון דולר אף הוא). מחיר ההמרה של האג"ח הוא 186.2 דולר למניה, והוא עומד לפירעון ב-2005, אם כי לחברה יש אופציה להמיר את האג"ח גם ב-18 בספטמבר 2003.



גילת נמצאת בעיצומו של גיבוש הסדר עם מחזיקי האג"ח שלה, והיא קיוותה להשלים אותו עד לימים אלה, בהם מושת עליה התשלום הדו שנתי. החברה, המתמחה בטכנולוגיית רשתות לוויין, שכרה את שירותי קבוצת הרה-ארגון Miller Buckfire Lewis לצורך מתן יעוץ פיננסי עבורה לגבי האג"ח והתחייבויות אחרות, והיא מנהלת דיונים עם חברת יצחק סוארי יעוץ כלכלי, המייצגת את בעלי האג"ח. יצוין, כי 80% ממחזיקי האג"ח הם מוסדיים ישראליים - ובהם אליעזר פישמן, מאיר שמיר וקופות גמל ישראליות.



מעבר לחוב למחזיקי האג"ח, יש לגילת חוב של 150 מיליון דולר לבנקים הישראליים - מה שמעורר חששות מפני אי עמידתה של גילת בהתחייבויות ומונע ממנה אף קבלת חוזים חדשים. לחברה היתה את היכולת לבצע כעת את התשלום מתוך בדיקה של המזומן שבקופתה, אולם נזכיר כי לבנקים היא שילמה פחות: בנק הפועלים , שהלווה לגילת 108 מיליון דולר בסוף 2000, אמור היה לקבל החזר הלוואה ב-6 תשלומים חצי שנתיים של 18 מיליון דולר כל אחד. ואולם גילת אמרה ביוני כי אינה יכולה לעמוד בכך, ולכן שילמה 6 מיליון דולר בלבד - שליש מהסכום המקורי. בנוסף, החברה חייבת 42 מיליון דולר לבנק לאומי , ושני הבנקים הם נושים מובטחים.



אם כך, נראה כי גילת שילמה היום את תשלום קופון הריבית החצי שנתי לבעלי האג"ח שכן חששה מפנייה שלהם לביהמ"ש בדרישה של פירוק החברה - מה שסביר פחות שהבנקים הישראלים היו עושים. מקורות בשוק ההון אומרים כי תהליך בדיקת הנאותות שמבצע סוארי התארך מעבר למצופה, שכן בשלב זה מתגלות בו בעיות רבות. וכך, עם תשלום הקופון כעת, קנתה לעצמה גילת שקט תעשייתי עד ה-15 במארס 2002 - מועד תשלום הקופון החצי שנתי הבא.



יחד עם זאת, ההערכות הן כי גילת מתכוונת להגיע להסדר מהיר ככל האפשר - עוד בחודש הקרוב - כך שתוכל גם לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, אקט שדחתה מתוך כוונה להגיע ראשית להסדר לגבי חובותיה.



והתחזיות הממוצעות מדברות על הפסד של 14.3 מיליון דולר (61 סנט למניה) ברבעון השני שילווה בהכנסות של 70 מיליון דולר (לעומת הפסד של 12.9 מיליון דולר והכנסות של 72 מיליון דולר ברבעון הקודם). שווי השוק של החברה בבורסת הנאסד"ק כיום הוא של כ-15.2 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully