וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS ורבורג: עד 2008 יפוגו הפטנטים על תרופות מקוריות שמכירותיהן מסתכמות בכ-70-80 מיליארד דולר

אלי דניאל

17.9.2002 / 13:45

הצעת החוק של הסנטורים מקיין ושומר עתידה לתרום לחברות הגנריות; מותירים המלצת "קנייה חזקה" במחיר יעד של 81 דולר - 18% מעל מחיר השוק;



בנק ההשקעות השווייצי UBS ורבורג הותיר היום למניית ענקית התרופות הישראלית טבע המלצת "קנייה חזקה" במחיר יעד של 81 דולר, הגבוה בכ-18% ממחיר השוק שלה. העדכון אותו הוציא האנליסט סטיבן ווליקיוט מגיע לאחר שנשיא טבע ארה"ב, ג'ורג' בארט, נפגש עם נציגי בית ההשקעות ביום שישי שעבר וסקר בפניהם את ההתפתחויות האחרונות ביחסים שבין החברות המקוריות והחברות הגנריות.



ווליקיוט מציין כי בשיחה שהתקיימה עם בארט ציין האחרון כי הפטנט הניתן למוצרים האינובטיוויים חשוב גם לתעשייה הגנרית, שכן מוצרים מקוריים "בוגרים" מהווים את עמוד השדרה של הזדמנויות התעשייה הגנרית. עם זאת, בחוק וקסמן-האטץ' משנת 1984 מצויות מספר מגבלות המאפשרות לחברות המקוריות למנוע תחרות, או לפחות לדחות אותה, מצד החברות הגנריות. עם זאת, בתקופה האחרונה נעשים נסיונות לתקן את המצב החוקי הקיים - הצעת החוק של הסנטורים מקיין ושומר, וקבלתו של חוק זה, בהנחה שאכן יתקבל, עתידה לתרום לחברות הגנריות.



בין היתר, מציין ווליקיוט כי מעתה ועד שנת 2008 יפוג הפטנט של מוצרים אינובטיוויים אשר היקף המכירות שלהם מסתכם בכ-70-80 מיליארד דולר. עם זאת, אין זה ודאי שבפועל יצליחו החברות הגנריות להיכנס לשוק של כל התרופות הללו, וזאת לאור נסיון העבר עם החברות האינובטיוויות אשר מצליחות, לא מעט פעמים, להשהות את כניסת המתחרות.



ווליקיוט מוסיף כי כיום יש לטבע 48 בקשות לאישור מוצר אצל ה-FDA, וזאת בנוסף ל-13 אישורים טנטטיוויים המצויים בידה. 61 המוצרים הללו מייצגים מוצרים מקוריים אשר היקף המכירות השנתיות שלהם מסתכם בכ-27 מיליארד דולר. ווליקיוט מעריך כי מבין בקשות אלה, 41 הוגשו במסגרת הליך Paragraph 4.



ווליקיוט מותיר את תחזיתו, לפיה טבע תציג ברבעון השלישי רווח של 64 סנט למניה, כאשר הרווח החזוי לכל שנת 2002 עומד על 2.75 דולרים למניה, והרווח החזוי לשנת 2003 עומד על 3.25 דולרים למניה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully