וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע שהרוויח מיליארד דולר מירידת הנפט

21.1.2015 / 11:31

"אם אתם נמצאים בפוזיציית לונג אני באמת מצטער בשבילכם", אמר זאק שרייבר, מנהל קרנות גידור במהלך כנס משקיעים שנערך לפני שמונה חודשים. ההימור נגד הנפט סייע לחברה שבראשה הוא עומד להשיג רווח כולל של 2 מיליארד ד' ב-2014

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בשוק ההון לכל צד מפסיד יש גם צד מרוויח. מנהל קרנות הגידור זאק שרייבר שייך לצד המרוויח. לפני כ-8 חודשים שרייבר עמד בפני קהל משקיעים וסיפק תחזית אמיצה במיוחד. הוא טען כי מחירי הנפט בדרכם מטה והמליץ לכולם להמר נגד הנפט. ההימור סייע לקרן הגידור שבראשה הוא עומדלגרוף רווח עצום של יותר ממיליארד דולר.

"אנו מאמינים שמחיר הנפט יצנח - יצנח בחדות" אמר שרייבר לקהל של 3,000 משקיעים ביניהם כמה ממנהלי ההשקעות הבכירים בתעשייה, במהלך כנס השקעות שנערך בניו-יורק בחודש מאי 2014, רגע לפני שמחירי הזהב השחור החלו לצלול. "אם אתם נמצאים בפוזיציית לונג אני באמת מצטער בשבילכם", הוא אמר אז.

ביום שבו נערך כנס ההשקעות שבו נאם שרייבר, מחיר הנפט עמד על 99 דולר לחבית והמשיך לעלות לרמה של 107 דולר לחבית בתחילת חודש יוני בעקבות ספקולציות לפיהם רוסיה תקצץ אץת יצוא הנפט בשל הסנקציות שהוטלו עליה.

מאז חודש יוני ועד סוף 2014, מחירי הנפט צנחו ביותר מ-50% בעיקר בשל ירידה חדה בביקושים וסירובה של סעודיה וקרטל אופ"ק לחתוך את תפוקת הנפט במטרה לבלום את הירידה במחירים.

הקריסה במחירי הנפט סייעה לקרן הגידור שמנהל שרייבר, PointState Capital, לסיים את 2014 עם רווח נקי של 2 מיליארד דולר, כאשר ההימור נגד הנפט אחראי על 50% מהרווח, קרי מיליארד דולר. כך לפי דיווח ב"בלומברג" המבוסס על אנשים המקורבים לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully