וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קיקומן העולמית: "לנתניהו יש חוש הומור מצוין"

מאת: מערת וואלה! בשיתוף קיקומן

22.1.2015 / 13:04

נשיא יצרנית הסויה קיקומן, מיטסו סומייה, ביקר בארץ ונשאל על סוד ההצלחה של הרוטב בארץ. מה דעתו על הקהל הישראלי? האם הרוטב שונה מהרוטב ביפן? ומה הוא חושב על הקהל הישראלי?

מוטסו סומייה. צילום: יוני רייף,
מיטסו סומייה/צילום: יוני רייף

בין ראשי המשלחת שהגיעו לישראל מיפן השבוע, היה גם נשיא קיקומן העולמי מר מיטסו סומייה. סומייה היה הנואם הראשי בכנס שערכו חברי המשלחת יחד עם שותפיהם מישראל. סומייה עובד בחברת קיקומן כבר מעל חמישים שנה ומילא לאורך השנים מגוון תפקידים בחברה.

במסגרת ביקור המשלחת ביקר סומייה בחברת דיפלומט, הנציגה הבלעדית של קיקומן בישראל. בחברה נפגש סומייה עם מנהלת תקשורת שיווקית, נגה וימן, עם נשיא קבוצת דיפלומט, נועם וימן ועם יו"ר לשכת המסחר ישראל-יפן, ד"ר רוני בורנשטיין.

איך אתה מסביר את ההצלחה של קיקומן בעולם ומה אתם עושים כדי לתחזק את המותג במדינות שונות?

"לקיקומן יש מדיניות שיווק בינלאומית שבמרכזה עומד המשפט 'לא לאבד את הזהות המותגית'. מאוד חשוב לנו לא לאבד את הטעם היפני המקורי. אנו שומרים באופן קבוע על השם קיקומן ושם החברה כמותג פרימיום באמצעות מגוון פעילויות שיווקיות. באופן כללי טווח הטעמים של סויה קיקומן ברחבי העולם דומה מאוד".

"עם זאת, אנו קשובים לטעם המקומי במידת הצורך. לדוגמה, כשהשקנו את קיקומן לראשונה בארצות הברית לפני יותר מחמישים שנה השקנו את המוצר בטעמו המקורי. 3-4 שנים לאחר מכן אימצנו את דעתם של המקומיים ופיתחנו רוטב מתאים לטעם המקומי וכך פיתחנו את רוטב הטריאקי שמתאים יותר לטעם האמריקאי ולמנות של בשר. רוטב הסויה של קיקומן בישראל שומר על הטעם היפני המקורי, ייתכן ובעתיד נפתח מוצר על פי דרישות הצרכן הישראלי".

איך אתה מסביר את זה שצריכת סויה בישראל לנפש גדולה מהצריכה לנפש של סויה בארה"ב ובאירופה?

"שוק הצרכנים הישראלי צעיר ומאוד פתוח לטעמים חדשים".

האם לדעתך הגידול בשימוש ברוטב סויה בעולם קשור לטרנד הבריאותי?

"אני חושב שיש קשר ישיר בין השניים. הטכנולוגיה בה מייצרים סויה קיקומן הנה טכנולוגיה טבעית בלבד, בניגוד להרבה מותגי רטבי סויה אחרים, מה גם שיש במפעלי קיקומן בעולם תהליך בקרת איכות מהגבוהים מעולם. הטרנד הבריאותי הציף בפני צרכנים ברחבי העולם את החשיבות של תהליכי יצור טבעיים ואיכותיים וזה ללא ספק השפיע על מכירות הסויה".

מוטסו סומייה. צילום: יוני רייף,
"מעטים יודעים שניתן לשלב את הרוטב במנות עוף ובשר והשמיים הם הגבול"/צילום: יוני רייף

אילו שימושים, מלבד סושי, יש לרוטב הסויה שהצרכן לא מודע אליהם? באילו מנות היית ממליץ לישראלים להשתמש ברוטב הסויה מעבר לסושי?

"מעבר לשימושים הנפוצים בישראל, בהם משלבים את רוטב הסויה של קיקומן עם מנות סושי וסשימי, מעטים יודעים שניתן לשלב את הרוטב במנות עוף ובשר והשמיים הם הגבול".

מה עשית במסגרת הסיור בארץ ועם מי נפגשת?

"ביום הראשון השתתפתי בוועידת העסקים המשותפת לישראל וליפן, פגשתי שם את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הוא איש מאוד נחמד ויש לו חוש הומור מצוין. בנוסף ביקרתי בחברת דיפלומט, שהיא הנציגה הבלעדית של קיקומן בישראל. ביום שלישי אני מתכנן לנסוע לירושלים ולבקר בכותל המערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully