וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים על רקע נתוני מקרו מאכזבים

שירלי יום-טוב

17.9.2002 / 19:38

קומברס נסחרת ללא שינוי; צ'ק פוינט רושמת עלייה של 1.3%; בתגובה לחוזה החדש של אנאוויס עולה מניית אי.סי.איי ב-4%


ירידות קלות נרשמות כעת במסחר בוול סטריט, לאור נפילה מפתיעה בתוצר התעשייתי בארה"ב ואזהרת הרווח של מק'דונלדס, הגוררת את הדאו לירידה של 1.2% ומדד הנאסד"ק יורד כעת ב-0.5%.

את המגמה השלילית מכתיב היום פרסום התוצר התעשייתי, שירד באוגוסט ב-0.3% - המהווה ירידה ראשונה השנה. זאת, לעומת תחזיות האנליסטים לעלייה של 0.2%. הירידה במדד זה מציינת את חששות המפעלים מפני ייצור מוגבר בעתות של אי ודאות לגבי התאוששותה של הכלכלה האמריקאית.

המדדים המובילים רושמים ירידות על אף ההודעה החיובית של עיראק כי תסכים לכניסתם של מפקחים אשר יבחנו את נושא פירוק הנשק הלא קונבנציונאלי. לאור זאת ולאחר ימים של חוסר ודאות והצהרות לוחמניות של הנשיא בוש נגד עיראק, משקפים כעת מחירי הנפט היורדים את אנחות הרווחה בשוק. מחיר חבית נפט למשלוח בנובמבר הנסחרת בלונדון רשמה את הירידה החדה ביותר מזה חודשיים - 4.4% לרמה של 27.7 דולר לחבית. הבשורות החיוביות מהמפרץ הפרסי מביאות כעת לירידות במניות חברות האנרגיה.

היום לאחר המסחר תפרסם יצרנית התוכנות השנייה בגדולה בעולם, אורקל, את תוצאותיה לרבעון הפיסקלי הראשון שלה. החברה צפויה לדווח על רווח נקי של 7 סנט למניה - ירידה של 2 סנט מתוצאות הרבעון המקביל. בנוסף לתוצאות, ממתינים מגזר הטכנולוגיה והמשקיעים בעניין רב לתחזיות שתספק החברה להמשך.

בין הישראליות הכבדות, צ'ק פוינט היא היחידה שרושמת עלייה של 0.5% למחיר של 17.2 דולר. יתר המניות רושמות ירידות. כך, קומברס יורדת ב-4% ל-7.5 דולרים, אמדוקס מאבדת 1.3% לרמה של 7.1 דולרים, מרקורי נופלת ב-3.4% ל-22.1 דולר ותרו מאבדת 2% ל-32.6 דולר.

אי.סי.איי מוסיפה 4% למחיר של 2.1 דולרים על רקע ההודעה על הסכם חדש של החברה הבת אנאוויס.

אנאוויס הודיעה כי ספקית התקשורת Intelsat Global Service Corporation יישמה את פלטפורמת ה-T::DAX שלה כדי להגדיל את היצע שירותי התקשורת שהיא מספקת ללקוחותיה.

מניית צורן מאבדת כעת 1% למחיר של 11.1 דולר. לאחר אזהרת הרווח של מתחרתה האמריקאית ESS, עידכנו מספר בנקי השקעות את המלצותיהם למניה. בנק ההשקעות סלומון סמית ברני הותיר את המלצתו על "תשואת יתר" ואילו UBS ורבורג הוריד המלצתו מ"קנייה" ל"החזק". מניית צורן איבדה 16% במחזורים גדולים מאז פרסום אזהרת הרווח של ESS לאחר המסחר ביום חמישי.

חברת אלווריון הודיעה היום כי תספק לחברת Midwest Wireless האמריקאית שירותי גישה אלחוטית בפס רחב במדינת מינסוטה, ארה"ב. אלווריון, המספקת פתרונות גישה אלחוטיים בפס רחב (BWA), יורדת ב-0.5% ל-2.1 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully