וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: טבע מרכזת כשליש מהמחזור ועולה 2.8% בעקבות קבלת אישורי FDA ופסיקת ביהמ"ש בארה"ב

אלי דניאל

17.9.2002 / 15:56

המעו"ף מטפס ב-1% על רקע מדד אוגוסט והעליות בבורסות אירופה; כור מאבדת 2.2% על רקע הירידות שנרשמו בימים האחרונים באי.סי.איי; המחזור - 164 מ' ש';



מגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים שוררת היום בבורסה של תל אביב, בשעה שהמדדים המובילים רושמים עליות שערים של כ-1%, וזאת על רקע מדד חודש אוגוסט שירד ב-0.4% - בתחום טווח תחזיות הכלכלנים, העליות החדות שנרשמות בבורסות אירופה והתחזקות השקל. וכך, מדד המעו"ף, שטיפס כבר ב-1.9%, מוסיף כעת 1% לרמה של 375.25 נקודות, מדד ת"א 100 מוסיף 0.8% לרמה של 363.09 נקודות, בעוד שמדד התל-טק 15 נע מטה ב-0.9% לרמה של 192.02 נקודות. מחזור המסחר מסתכם כעת בכ-164 מיליון שקל.



מניית טבע המרכזת את המחזור הגבוה בשוק - 55.4 מיליון שקל, רושמת כעת עלייה של 2.8%, לאחר שהחברה דיווחה בסוף השבוע החולף על מספר התפתחויות חיוביות.



החברה קיבלה אישור סופי מה-FDA לשיווק קפסולות ה-Nizatidine במינון של 150 ו-300 מ"ג. ה-Nizatidine היא הגרסה הגנרית של ה-Axid המיוצרת ע"י חברת התרופות האמריקאית אלי לילי, ומיועדת לטיפול בכיב התריסריון. המכירות השנתיות של התרופה, במונחי המוצר המקורי, הסתכמו בשנה החולפת בכ-225 מיליון דולר, וטבע כבר הודיעה כי בכוונתה להתחיל בשיווקו המיידי.



התפתחות נוספת היתה פסיקת בית משפט מחוזי במדינת אילינוי, ארה"ב, לפיה הפטנט שרשמה חברת התרופות Abbott, המתייחס לקומבינציה של שתי תרופות - Ibuprofen ו-Hydrocodone, אינו תקף. הקומבינציה מהווה את הגירסה הגנרית לטבליות ה-Vicoprofen של אבוט, המיועדות לשיכוך כאבים חזקים. לטבע אישור טנטטיווי לשיווק הגירסה הגנרית של ה-Vicoprofen, אשר ניתן לה במסלול הידוע כ-Paragraph 4, המאפשר בלעדיות במכירת התרופה למשך 180 יום. בטבע מצפים לקבלת האישור הסופי לשיווק המוצר בתוך זמן קצר. המכירות השנתיות של תרופה זו, במונחי המוצר המקורי, הסתכמו בשנה החולפת בכ-108 מיליון דולר.



בנוסף, כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, החברה קיבלה מה-FDA אישור לשיווק טבליות ה-Fluvoxamine Maleate, הגירסה הגנרית של ה-Luvox, המיועדת לטיפול בהפרעה כפייתית אובססיווית וקומפולסיווית (OCD), הן בילדים והן במבוגרים.



מגמה מעורבת שוררת בקרב מניות החברות הנמנות על קבוצת אי.די.בי בשעה שמניית אי.די.בי אחזקות יורדת ב-0.1% ומניית אי.די.בי פיתוח משילה 0.4%.



מנגד, מניית דיסקונט השקעות עולה בכ-2% ומניית חברת כלל תעשיות , שדיווחה בסוף השבוע על מכירת החזקותיה במבטח שמיר למאיר שמיר ואשטרום תעשיות, בתמורה לכ-26.1 מיליון שקל, מטפסת בכ-2.4%.



במגמה חיובית נסחרות גם מניות שני הבנקים הגדולים כאשר מניית לאומי נעה מעלה בכ-1.9%, ומניית הפועלים עולה בשיעור של 1%. בצבע ירוק נצבעו גם שאר מניות הבנקים בשעה שמניית בנק המזרחי מוסיפה 1.4% ומניית דיסקונט מצפינה ב-1.7%.



מניית כור מאבדת כ-2.2% תוך שהיא מרכזת מחזור של כ-5.7 מיליון שקל. נראה כי המגמה השלילית במניה נובעת מהירידות החדות אותן רשמה מניית החברה המוחזקת אי.סי.איי אשר במהלך שלושת ימי המסחר האחרונים איבדה כ-10.8% ושווי השוק שלה הצטמק לכ-185 מיליון דולר, בלבד.



בצד היורדות ניתן לציין גם את אלביט מערכות שמשילה 0.6%, למרות שפתחה את היום בפער ארביטארז' חיובי של 1.2% ואת סאיטקס שנסוגה ב-3.3%.



מניית ליברטי מזנקת ב-10.4% במחזור של כ-1.3 מיליון שקל, וזאת לאחר שבמניה בוצעו 3 עסקות בלבד. על פי ההערכות בשוק בעלת השליטה בחברה, אלקו רשתות הנמנית על קבוצת אלקו החזקות , היתה מעורבת בעסקות אלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully